به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی یونیمای ایران، اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (UNIMA) که هر دو سال یک‌بار جهت برنامه ریزی، بحث و بررسی اهداف استراتژیک و تنظیم و گزارش فعالیت‌های نمایش عروسکی در کشورهای گوناگون و تبادل نظر با حضور اعضای جهانی برگزار می‌شود، نشست امسال خود را همزمان با شصت‌امین سال برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی "فیدنا" در شهر بوخوم آلمان برگزار می‌کند.

مبارک یونیمای ایران، یکی از بزرگترین تشکیلات نمایش عروسکی جهانی است، و دکتر اردشیر صالح پور (رئیس) و سلما محسنی اردهالی (مدیر بخش بین‌الملل) به عنوان نمایندگان مبارک یونیما و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی در این نشست و جشنواره حضور دارند.

در این نشست که از 13 تا 17 ماه می برابر با 22 تا 27 اردیبهشت 97 به مدت چهار روز به طول می‌انجامد، هیات مذکور ضمن حضور و مشارکت در این نشست و برخورداری از حق رای خود (به میزان 4 کرسی)، گزارشی از آخرین فعالیت‌های دوسالانه مبارک یونیما را به سمع و نظر یونیمای جهانی خواهند رساند. 

همچنین شرکت‌کنندگان نشست مجال می‌یابند تا در حین برگزاری، از تازه‌ترین دست‌آوردهای نمایش عروسکی جهانی شرکت داده شده در فستیوال بوخوم دیدن کنند.  

کنگره دو سال آینده یونیما در سال 2020 در کشور اندونزی خواهد بود.