به گزارش هنرآنلاین، کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان در پی لغو انتخابات هیأت مدیره مرکزی خانه تئاتر به دلیل به حدنصاب نرسیدن حضور اعضای خانه تئاتر در روز شنبه 22 اردیبهشت ماه دیدگاهی را منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:

"به نظر می‌رسید با توجه به حساسیت و اهمیت این دوره از انتخابات هیئت مدیره‌ اصلی خانه‌ تئاتر، برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران محترم به سیاق سال‌های گذشته عمل نمی‌کردند و پس از این‌که مجمع به‌حد نصاب نرسید، از فرصتِ حضور اعضای حاضر که کم هم نبودند، استفاده می‌کردند و برنامه‌ نشستی صنفی و هدفمند را تدارک می‌دیدند و مسائل متفاوتی که دغدغه‌ بسیاری از اعضاء را تشکیل می‌دهد، مطرح می‌کردند. به‌طور مثال کاندیداهای هیئت مدیره می‌توانستند در فرصتی مناسب و نه مثل همیشه، شتاب‌زده و دو دقیقه‌ای، به معرفی خود و تشریح برنامه‌هایشان بپردازند و مورد پرسش اعضاء درباره‌ برنامه‌ها و هدف‌هایشان قرار بگیرند که خود می‌توانست هم برای پرسش‌کننده و هم برای کاندیدای پرسش‌‌شونده و نیز حضار، حائز اهمیت فراوان باشد. گذشته از این، هیات مدیره نیز که نیمی از آن‌ها در میانِ کاندیداهای این دوره حضور دارند، می‌توانستند با برگزاری نشست پرسش و پاسخ با اعضایی که با مشکلات فراوان در مجمع حضور پیدا کرده بودند، به بسیاری از سوالات و دغدغه‌های اعضاء گوش دهند، مسائل و مشکلاتِ هیات مدیره را در طول دوره‌ گذشته مطرح کنند و به نوعی هم‌دلی و هم‌اندیشی با اعضاء برسند. ترک نکردن محوطه‌ تئاترشهر و گفتگوهای دو و یا چند نفره تا دو، سه ساعتی پس از ملغی شدن مجمع، به‌خوبی نشان می‌داد، اعضایی که روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در مجمع حضور پیداکرده‌اند، دغدغه‌ها و پرسش‌های فراوانی در خصوص تئاتر و خانه‌ تئاتر دارند که به ناچار با یکدیگر مطرح می‌کردند، درحالی که این پتانسیل حضورِ دغدغه‌مند می‌توانست در سالن اصلی به سمت و سوی نتیجه‌بخشی هدایت شود که نشد و در کمال حیرت و تاسف این مرتبه‌ اول نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. تقریبا بیشتر اوقات، هرگاه مجمع به حدنصاب نمی‌رسد، با اعلام بازرس محترم، اعضای حاضر، سالن را ترک می‌کنند و از پتانسیل بالای حضورشان هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. گویی هیچ برنامه‌ای برای مجامعی که تعداد اعضاء در آن‌ها به‌حد نصاب نمی‌رسد، وجود ندارد و دست‌اندرکاران برگزاری انتخاباتِ هر دوره به هیچ چیز، جز اجرای دستور جلسه توجهی نشان نمی‌دهند، درحالی که استفاده از پتانسیل بالای حضور اعضاء در چنین مجامعی می‌تواند بسیاری از پرسش‌ها را پاسخ دهد و بسیاری از مسائل را روشن‌تر کند و از بسیاری تنش‌ها و پرسش‌های بی‌پاسخ بکاهد. امری که می‌تواند در توسعه‌ همدلی بیشتر اعضاء و نیز جلبِ همیاری و همکاری آن‌ها با خانه‌ تئاتر بسیار موثر باشد و اهدافِ اساسنامه‌ای خانه‌ تئاتر را با سرعت بیشتری به سوی تحقق هدایت کند.

امید که در نشست‌ها و مجامع بعدی که به‌حد نصاب نمی رسند، برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده و مدون برگزار شود تا اعضای خانه‌ تئاتر بسیار بیشتر از این که هست، خانه‌ تئاتر را از خود بدانند و در راه تحقق اهدافِ مهم اساس‌نامه‌ آن بکوشند. امید که رابطه‌ اعضای هیات مدیره با اعضاء، بیشتر از این چه هست شود و هر دو طرف، تنها دو سالی یک‌بار همدیگر را این‌گونه شتاب‌زده و بی‌برنامه ملاقات نکنند.

به امید آن روز.

هیئت مدیره‌ کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان خانه‌ تئاتر ایران

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷"