به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاهی از مجموعه لوگوهای مطبوعاتی دوره قاجار از کتاب محسن احتشامی در نگارخانه استاد مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران طی مراسمی رونمایی می‌شود.

محسن احتشامی گفت: نمایشگاه لوگوهای مطبوعات دوره قاجار شامل ۳۵ طرح از لوگوهای مطبوعاتی این برهه تاریخی است که دارای جذابیت‌های تصویری و گرافیکی منحصر به فردی است. با توجه به ارزش و اهمیت شکل گیری و رونق مطبوعات در این دوره تاریخی، این نمایشگاه از بین بیش از پانصد لوگو از لوگوهای مطبوعاتی آن دوره انتخاب و جمع آوری شده است.

وی همچنین افزود: در افتتاحیه این نمایشگاه از کتابی با عنوان «لوگوهای مطبوعات دوره قاجار» در ۲۱۶ صفحه رونمایی خواهد شد که با همکاری «کوروش نوروزی» تالیف شده است. در این کتاب که با مقدمه ای از «سید فرید قاسمی» همراه است، بیش از پانصد نمونه از این لوگوها به صورت چهار رنگ و در قطع خشتی به نمایش گذاشته شده و شامل طرح‌هایی از چاپ، چاپ سنگی، نشانه شناسی و نمونه تصویری لوگوها به همراه توضیحاتی پیرامون هر یک از آنها است.

این نمایشگاه از دهم تا سیزدهم خرداد ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در نگارخانه استاد مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران پذیرای هنرمندان، علاقه مندان به مطبوعات و عموم مردم خواهد بود.

انتهای پیام/31/32