سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دَر" نوشته و کار شهاب مهربان از 22 اردیبهشت‌ماه ساعت 19 در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی که در سال 95 در تماشاخانه ارغنون نیز به صحنه رفته است، فاطیما بهارمست، امیر کامران، مهرپویا مهدوی، نصیر ساکی، وحید منتظری، علی میری، روزبه معتمدی‌مهر و محمد دارایی هستند.

شهاب مهربان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی گفت: "دَر" قصه 6- 7 نفر جوان است که در شرکت دارویی کار می‌کنند. این شرکت با بحران مالی روبرو شده و در آستانه ورشکستگی است که شریک خارجی مبلغ 30 هزار دلار به شرکت داده تا دوباره سرپا شود و این مبلغ ناپدید می‌شود. 6- 7 نفر جوان شاغل در این شرکت با یکدیگر در خانه‌ای زندگی می‌کنند و روز نامزدی یکی از آن‌هاست که 30 هزار دلار در آن خانه پیدا می‌شود و فضای دوستانه‌‌شان از هم می‌پاشد و ...

این نویسنده با بیان اینکه "دَر" فضایی معمایی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: این اثر نمایشی را دو سال پیش نوشته و آن را به صحنه آوردم که اکنون با تغییراتی محسوس در تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود.

او درباره تغییرات اعمالی در اجرای این نمایش عنوان کرد: بیس داستان تغییری نداشته است اما در اجرای دوباره این نمایش در جهت پیشبرد بهتر داستان، دو کاراکتر به آن اضافه شده که به تبع آن تغییراتی در نمایشنامه و کارگردانی ایجاد شده است.

مهربان درخصوص شیوه اجرایی این اثر نمایشی یادآور شد: نمایشنامه، شیوه اجرایی و بازی‌های این نمایش رئال است اما تکنیک‌ها و فلش‌بک‌هایی در صحنه زده می‌شود. کارگردانی این اثر ترکیبی از فضای مدرن و رئال است.

این کارگردان درباره طراحی صحنه نمایش اظهار داشت: طراحی صحنه این نمایش تا حدودی رئال است. در مجموع نمایش تالیفی است از مدل کارگردانی، طراحی صحنه و اجرا که برای این اثر در نظر گرفته شده است.

او درخصوص موسیقی نمایش "دَر" گفت: دو موسیقی برای ابتدا و انتهای نمایش توسط مهران میرمیری ساخته شده است که فضایی ترکیبی دارد.

دیگر عوامل نمایش "دَر" عبارتند از: مشاور پروژه: نورالدین حیدری ماهر، مجری طرح: تماشاخانه پالیز، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: اشکان شریعت، طراح صحنه: علی پالیزدار، طراح گرافیک: محمد دارایی، عکاس: آتوسا امینی، مشاور کارگردان: وهاب مهربان و تهیه کننده: احمد خانی.

علاقمندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.