سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "نارنجیغ" به نویسندگی محمدرضا سجادیان، طراحی و کارگردانی بهادر آذری و بازی محمدرضا سجادیان از 12 اردیبهشت ماه ساعت 19:30 با صدای سجاد افشاریان در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان به روی صحنه است. این اثر نمایشی سال 94 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی و همچنین سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شده است.

بهادر آذری که پیش از این "قایقانع" و "مونولیزر" نوشته محمدرضا سجادیان را به روی صحنه آورده است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین در خصوص اجرای نمایش "نارنجیغ" گفت: در سال 93 گروه تئاتری به نام "روژدا" را راه‌اندازی کردیم که در این گروه قرار بر این شد تا تمام عوامل تولید یک اثر نمایشی از عکاس، نویسنده و ... از دل همین گروه برآید. به همین دلیل نویسنده نمایش‌هایی که تاکنون به روی صحنه آورده‌ام، محمدرضا سجادیان بوده است. البته گروه "روژدا" نویسنده دیگری نیز دارد.

او درباره انتخاب نام "نارنجیغ" برای این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: با بازی با کلمات اسامی آثار نمایشی که تاکنون توسط گروه تئاتر "روژدا" اجرا شده، انتخاب شده است. نام نمایش بعدی ما "چسبهایش" است. "نارنجیغ" تلفیقی از دو کلمه نارنجی و جیغ است. یکی از شخصیت‌های این نمایش هوشنگ نارنجی است که کلمه نارنجی از اسم این شخصیت است و در بخش اصلی این اثر جیغی است که کلمه جیغ از آن قسمت انتخاب شده است.

این کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه در نمایش "نارنجیغ" به فقر، انتخاب اشتباه انسان‌ها و مسائل روز جامعه پرداخته شده است، عنوان کرد: پسری از کشور فرانسه به ایران بازگشته است و به دلیل شرایط بد مالی مجبور به اجاره خانه‌ای در جنوب شهر شده است. او با صاحبخانه‌‌اش رابطه خوبی ندارد. زمانیکه برای گذاشتن زباله به دم در می‌رود متوجه اتفاقی تراژدی می‌شود که این اتفاق منجر به آن شده تا 6 شخصیت محله درگیر آن شوند.

آذری درباره سبک و شیوه اجرایی این اثر نمایشی اظهار داشت: این نمایش یک مونولوگ است و یک بازیگر نمایش، شش شخصیت را ایفا می‌کند. از ویدئو پروژکتور، نورپردازی و علائم بصری در اجرای این اثر استفاده شده است و تماشاگر با دیالوگ‌های بازیگر درگیر تصویرسازی ذهنی می‌شود.

او با بیان اینکه نمایش "نارنجیغ" طراحی صحنه‌ مینیمالی دارد، تصریح کرد: فضا و طراحی صحنه این اثر نمایشی بسیار ساده است. سعی شده تا اضافه کاری در نمایش نداشته باشیم و مانورمان بر اجرایی بودن کار باشد.

بهادر آذری درخصوص تغییرات اجرایی این اثر به نسبت اجرای آن در سال 94، گفت: 30 درصد از متن نمایش عوض شده است. پایان‌بندی نمایش تغییر کرده، کلیپ پایان کار را عوض کرده‌ایم و از نریشن جدیدی استفاده می‌کنیم.

او در پایان درباره اجرا در خانه نمایش مهرگان اظهار داشت: گروه ما از سوی این تماشاخانه به منظور اجرای این اثر نمایشی دعوت شد. مهرگان سالن با کیفیتی دارد و گروه ما طی مدتی که "نارنجیغ" را در آن اجرا می‌کند بسیار از آن راضی است.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: عکاس: مائده بارگیران، ساخت ویدیو:هفدانگ، ساخت تیزر: گروه هنری روژدا و هفدانگ، طراح پوستر و بروشور: فروغ یعقوبی، طراح صحنه: بهادر‌آذری، مشاور طراحی صحنه و ساخت دکور: احمد ابوالفتحی، مشاور زبان فرانسوی: نگار علی پور، مدیر تبلیغات و روابط عمومى: مریم شریعتى، تبلیغات مجازى: گروه هنرى پژواک، همراهان اجرا: علیرضا فرزانیان، پریسا قاسم ثانی و مهسا شریفی و تهیه کننده: گروه هنری روژدا.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.