سرویس استان‌های هنرآنلاین: دومین نمایشگاه گروهی نگارگری "نقش نگارین" با کیوریتوری امیر رجایی و شکیبا شریفیان و دستیاری آیدا فرهنگ و میلاد مهتابیان‌پور در گالری کوثر برپاست. اولین نمایشگاه نقش نگارین تابستان 1396 در نگارخانه صفوی اصفهان برگزار شد و دومین نمایشگاه از این سلسله نمایشگاه‌ها  روز شنبه 22 اردیبهشت ماه  با آثار بیش از بیست هنرمند گشایش یافت.

امیر رجایی یکی از دو کیوریتور این نمایشگاه، با اشاره به مفاهیم ارزنده نهفته در هنر نگارگری گفت: با توجه به این که در عصر حاضر نمایش و به اشتراک‌گذاری، هم اندیشی و تعامل، به اصلی مهم در جهت ارتقاء سطح کیفی در تولیدات هنری و آثار فاخر عملی تبدیل شده است و منتج به کسب تجربه بیشتر و شناسایی هنرمندان و بازارهای هدف، استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری از طریق فروش آثار، ایجاد گردش مالی و تأمین بخشی از هزینه‌های هنرمند می‌شود، در تلاش هستیم که با این رویکرد چند صدایی در زمینه آثار هنرهای سنتی، نمایشگاه نقش نگارین 2 را در نگارخانه کوثر اصفهان برگزار کنیم.

رجایی افزود: یکی از شروط پویایی این هنر، در رونقِ اقتصادی آن است؛ به همین منظور، نمایشگاه نقش نگارین 2 در آستانه روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی در اردیبهشت‌ماه که پررونق‌ترین زمان حضور گردشگران در ایران و اصفهان است در صدد است تا با رویکرد جوان‌گرایی بار دیگر جلوه‌های زیبا و ناب نقاشی و هنر هنرمندان ایرانی را برای مخاطبان داخلی و خارجی به نمایش بگذارد.

آیدا فرهنگ که در نمایشگاه اول با ارائه آثار نگارگری حضور داشته و در این نمایشگاه به عنوان دستیار کیوریتور نیز با برگزارکنندگان این نمایشگاه همکاری می‌کند، گفت: ضرورت فعالیت‌های حوزه کیوریتوری امروز بیش از گذشته به چشم می‌خورد و به همین منظور تلاش کردم تا در کنار فعالیت هنری خود در زمینۀ نگارگری بتوانم در کنار امیر رجایی و شکیبا شریفیان برگزارکنندگان نمایشگاه نقش نگارین، تجربه‌ای ارزشمند در برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها داشته باشم.

فرهنگ افزود: آموختن نکاتی مانند ایده‌پردازی یک نمایشگاه، خط‌دهی هنری، جمع‌آوری آثار، سازمان‌دهی هنرمندان، چیدمان آثار، بحث‌های اجرایی، تبلیغات و مواد گرافیکی، امور مطبوعاتی، بازاریابی هنری، تولید محتوای علمی و بسیاری نکات دیگر تنها بخشی از حرفۀ کیوریتوری یا نمایشگاه‌گردانی است و از اینکه توانستم در کنار کیوریتورهای با تجربه به این مهم دست پیدا کنم بسیار خرسندم.

این نمایشگاه تا 27 اردیبهشت ماه در گالری کوثر وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، همه روزه صبح‌ها ساعت 10تا12  و عصرها ساعت 17تا 19، میزبان مخاطبین و علاقه‌مندان هنر نقاشی ایرانی است.