به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان و دوستداران این هنر و همچنین هنرمند چیره دست ساز "نی" استاد سید محمد موسوی از اعضای موسسه بود.

این مراسم توسط فرهنگسرای نیاوران به منظور گرامیداشت جشن زادروز این هنرمند و با حضور و مشارکت سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران، سیدعباس سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران و میلاد کیایی پیشکسوت سنتور، هوشنگ کامکار آهنگساز ، بیژن کامکار خواننده و نوازنده پیشکسوت، فضل اله توکل پیشکسوت سنتور، عباس خوشدل آهنگساز، محمدعلی اسماعیلی متین پیشکسوت تنبک، قاسم رفعتی پیشکسوت آواز و سالار عقیلی خواننده و . . . از جمله کسانی بودند که در این برنامه حضور یافتند و در پایان آن با اهدای گل ، هدیه و لوح سپاس موسسه از وی تجلیل به عمل آمد.

همچنین در حاشیه این برنامه دونوازی نی و تمبک توسط استادان موسوی و اسماعیلی متین از اعضای موسسه برگزار شد که مورد استقبال و تشویق حاضرین قرار گرفت.

همچنین در رزو جمعه 21 اردیبهشت ماه نیز برنامه تجلیل و بزرگداشتی برای نوازنده  پیشکسوت ساز "قانون" استاد ملیحه سعیدی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این برنامه نیز مشارکت و از این استاد برجسته موسیقی تجلیل نمود.

بنا بر این گزارش و طی مشارکت موسسه هنرمندان پیشکسوت با گروه موسیقی "نوشه" که برگزار کنندگان این بزرگداشت و از شاگردان استاد ملیحه سعیدی بودند از ایشان با اهدای گل ، هدیه و لوح سپاس موسسه و با دعوت از دکتر محمد سریر تجلیل به عمل آمد.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه نیز پس از قرائت لوح سپاس و معرفی موسسه برای حاضرین در سخنانی کوتاه گفت: سیاست این موسسه برای تجلیل از اعضای خود که امروز بیش از 750 نفر هستند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود بر مبنای سادگی و صمیمیت است و برای این مهم نیز حاضریم با همه دوستداران و علاقمندان به این مهم مشارکت داشته باشیم و تا امروز نیز با همین روش بیش از 60 هنرمند پیشکسوت مورد تجلیل این موسسه قرار گرفته اند.

در این مراسم نیز میهمانانی همچون استاد پیشکسوت آواز قاسم رفعتی، اردشیر کامکار پیشکسوت کمانچه، سیدعباس سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران، پیشکسوت سنتور آذر هاشمی، سعید شمس نیکنام نوازنده پیشکسوت و همچنین مرجانه گلچین هنرپیشه و بازیگر و . . . حضور داشتند.