سرویس موسیقی هنرآنلاین: زمانی که خبر کنسرت موسیقی نوستالژی هند رسید، شاید کمتر کسی باور می‌کرد که این کنسرت با استقبال جوانان روبرو شود، اما انگار پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیامد زیرا در یک عصر بارانی ماه اردیبهشت در محوطه مرکز همایش‌های ایرانیان جوانان پرشوری را می‌بینی که آمده‌اند به موسیقی خاطره‌انگیز سینمای هند گوش کنند.

احتمالاً قدیمی‌ترها منتظر شنیدن ترانه‌هایی هستند که از زبان راج کاپور، راجندرا کمار، نرگس، ویجینتی مالا، شیشی کاپور، درمندرا، هما مالینی، سری دیوی و آمیتاب باچان و.. .در فیلم‌هایی نظیر "سنگام، "آقای 420"، "اسم من دلقک"، "شعله" و "عروس مارها" شنیده‌اند گوش کنند و جوان‌ترها هم درانتظار ترانه‌های عاشقانه فیلم‌هایی همچون"قلب"، "فنا"، "ویرزارا"، "دو داس"، "ام شنتی ام"، "بنگ بنگ"، "دووم" و "محبتین" و... با بازی عامر خان، شاهرخ خان، کاجول، مدوری دیکشیت، ایشواریا رای، هرتیک روشن و کاترینا کایف و...

با اینکه سال‌هاست فیلم‌های سینمای هندوستان در ایران اکران نمی‌شود، اما چیزی از محبوبیت آن‌ها کم نشده است، حتی اگر قشر روشنفکر دل خوشی از آن نداشته باشند! "چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم باید اعتراف کنیم که موسیقی، ترانه و سینمای هند طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد." نمونه‌اش همین کنسرت که بلیت‌هایش بلافاصله تمام شد. ترافیک تهران و البته اندکی هم پیچیده بودن آدرس مرکز همایش ایرانیان سبب شده که مخاطبان با تاخیر وارد مرکز شوند و به همین دلیل هم کنسرت اندکی دیرتر از موعد آغاز می‌شود.

گروه موسیقی کارما به رهبری علی فراهانی و تنظیم پدرام شهرکی به صحنه می‌آیند و پس آن‌ها شابیر کومار و فرزندش دلشاد شیخ درمیان تشویق مخاطبان وارد می‌شوند. ترنم موسیقی به همراه صدای زیبای هر دو خواننده "و البته تسلطشان بر صحنه وترانه‌ها" به همراه تشویق و شور تماشاگران فضایی پرجنب وجوش رامی سازد.

کومار و شیخ می‌خوانند و حاضرین در سالن ترانه‌ها را با آن دو همخوانی می‌کنند. البته نباید از تسلط گروه موسیقی که تنها یک نوازنده هندی یعنی دارشن انند در آن حضور داشت به سادگی گذشت. در اواسط کنسرت هر دو خواننده از اسطوره موسیقی هندوستان خانم لاتا مانگشکار هم یادی کردند. شاید نقطه اوج کنسرت زمانی بود که دلشاد شیخ ترانه محبوب "توم هی هو" را اجراکرد که بی‌اغراق تمام سالن با او هم‌صدا شدند تا لحظات شورانگیزی را بیافرینند.

از دیگر اجراهای پرطرفدار این شب می‌توان به ترانه‌های "دوست دوست نا رها" از فیلم "سنگام"، "جینایاها مرنایاها" از فیلم "اسم من دلقک"، "تره لیه" از فیلم "ویرزارا" و "یه دوستی" از فیلم "شعله" اشاره کرد. از دیگر نکات مهم کنسرت نوستالژی هند حضور سهراب کومار سفیر هند در ایران همچنین رضا سیدان رئیس انجمن دوستی ایران و هندوستان بود.

کنسرت نوستالژی هند یک اتفاق بودکه با استمرارش می‌شود امید داشت ضعف‌های اندکش نیز برطرف شود. به امید آنکه شاهد استمرار این ارتباطات بینافرهنگی باشیم زیرا موسیقی زبان مشترک ملت‌ها و زبان صلح و آشتی است.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی "آن" به مدیریت محمدرضا سعدی و با تهیه‌کنندگی بهروز چاهل برگزار شد.