سرویس موسیقی هنرآنلاین: شهرام توکلی رهبر ارکستر آکادمیک پایتخت درباره اجرای پیش روی خود گفت: این کنسرت روز چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه  ساعت 21 در سالن حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: از زمان تأسیس ارکستر ما حدود دو سال می‌گذرد. ارکستر آکادمیک پایتخت رویکرد آموزشی دارد. اولین کنسرت رسمی ما تیرماه 96 برگزار شد، همچنین در جشنواره موسیقی کلاسیک با وحید تاج در تالار رودکی و جشنواره وبلاگ‌ها نیز اجرای صحنه‌ای داشتیم. ارکستر ما شامل خواننده: مهدى آقا محمدی، سولیست ویولن: امیر مینوسپهر، سولیست فلوت: ارغوان منتظرى، سولیست ویولن‌سل: مسعود فیروزى است و بنده به‌عنوان رهبر گروه را همراهی می‌کنم.

او ادامه داد: دوره سنی نوازندگان زیر 15 و بالای 15 سال است که هریک قطعات مستقلی را اجرا می‌کنند، درواقع گروه زیر 15 سال اجرا کرده و سپس بالای 15 سال اجراهای خود را روی صحنه می‌برند. ما برای برنامه تمرینات زیادی داشتیم و تمامی برنامه‌ها زیر نظر مربی و سپس رهبر کار خود را به انجام رسانیده است.

توکلی همچنین گفت: ما بعد از هر کنسرت فراخوان داده و نوازنده‌ها را تغییر می‌دهیم، البته برخی از نوازندگان در کنار ما می‌مانند؛ اما به دلیل رویکرد کاری و سخت‌گیری در جذب نوازنده یک سری باقی‌ مانده و مابقی تغییر می‌یابند. پایتخت زیر نظر آکادمی موسیقی 5 خط، مشغول فعالیت است که تا به امروز ثمرات خوبی داشته است.

او تأکید کرد: تشکیل این ارکستر آموزشى در حقیقت ایده بردارى از رویکرد آموزشى "ال سیستما" است. در این سیستم آموزشى هنرجویان از بدو شروع آموزش ساز تخصصى خود هم‌زمان در ارکستر نیز نوازندگى می‌کنند و از این طریق غیر از فراگیرى تکنیک‌های ساز خود تجربیات بسیار ارزشمندى را از طریق نوازندگى در ارکستر به دست می‌آورند.