به گزارش هنرآنلاین، خانه سفال و سرامیک چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور محمد شالویی، معاون سابق تجسمی وزارت ارشاد، ناظمی، معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و جمعی از نمایندگان مجلس و هنرمندان سفالگر در فرهنگسرای رازی افتتاح شد.

بهزاد اژدری رئیس انجمن سفال و سرامیک ایران که به طور موقت به عنوان مدیر خانه سفال انتخاب شده است در مورد لزوم برپایی خانه سفال در تهران به هنرآنلاین گفت: سفال و سرامیک ایران با سابقه ای ۸ هزارساله قدیمی ترین هنر به شمار می رود. چرخ سفال، لعاب های سفالی بسیاری از کارکردهای سفال و سرامیکی در ایران اختراع شده است. از سوی دیگر هنر سفال و سرامیک به نوعی مادر هنرهای تجسمی به شمار می رود. نقاشی، خط، گرافیک، مجسمه سازی و حتی انیمیشن روی سفال شکل گرفته است. از این رو قابل قبول نیست که چنین هنری در پایتخت حتی یک خانه هم نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: در حالیکه انتظار می رود هر شهری یک خانه سفال داشته باشد اکنون تنها در سه شهر تبریز، سمنان و استان خراسان خانه سفال داریم و خانه سفال تهران چهارمین خانه سفال ایران است.

اژدری با تاکید بر اینکه خانه سفال بازوی اجرایی انجمن سفال به شمار می رود اظهار داشت: خانه های هنری مانند خانه سفال بازوی اجرایی انجمن ها محسوب می شوند. خانه سفال هم در راستای رویکرد و سیاست های انجمن به فعالیت های آموزشی، برپایی نمایشگاه ها، گردهمایی ها، و ... می پردازد. خانه سفال هم مخاطب عام دارد و هم مخاطب خاص اما انجمن سفال و سرامیک تنها مخاطب خاص دارد.

وی در مورد امکانات خانه سفال گفت: امکانات خانه سفال تا حدودی قابل قبول است اما تا رسیدن به وضعیت ایده ال فاصله زیادی داریم. به طور مثال اگر در حال حاضر امکانات کلاس برای ۱۲ هنرجو در نظر گرفته شده است با توجه به اینکه فصل تابستان را در پیش داریم و هنرجویان بیشتری در خانه سفال حضور پیدا خواهند کرد این امکانات باید متناسب با تقاضا افزایش یابد.

اژدری در پایان ابراز امیدواری کرد که افتتاح خانه سفال گامی برای توسعه و ترویج هنر سفال و سرامیک در میان هنرجویان باشد.

انتهای پیام/31/34