به گزارش هنرآنلاین، دومین همایش "نمایش درمانی"  با مجری‌گری پیمان شیخی و به دبیری دکتر مجید امرایی  روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه از ساعت  9 صبح الی 19 در سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه دبیر همایش مجید امرایی ضمن خوش‌آمدگویی از میهمانان و مدعوین خارجی در مورد پیشینه اتحادیه جهانی سایکودرام و برنامه‌های آتی آن اظهاراتی را ابراز داشتند و خبر عضویت کشور ایران در این اتحادیه به اطلاع علاقه‌مندان رساند. سپس پیام نیشا ساجنانی نماینده اتحادیه جهانی دراماتراپی از کشور هند توسط امرایی قرائت شد.

محبوبه صلاحی به عنوان اولین سخنران با عنوان "اثر بخشی نمایش درمانی بر ناگویی هیجانی زوجین معلول حرکتی" حاضران جلسه را با تحقیقات خود آشنا کرد و در ادامه  پروفسور ژان پیر گلاین عضو لابراتوار زبان‌شناسی مرکز ملی پژوهش علمی زبان فرانسه سخنرانی خود را به عنوان "بازی کردن یک نقش، غلبه بر تاریکی" را به سمع حاضران رساند.

سخنران سوم که با عنوان پژوهش "فنون خود بازبینی بر خودپنداری بر جوانان خطرپذیر پسران دوره متوسطه" توسط امید پیروی اسلام، دانش‌آموخته مقطع دکترای روانشناسی از دانشگاه آنکارا سخنان خود را ابراز داشت.

در ادامه ادیت ویارمه از کشور فرانسه گزارشی درباره کلاسهای تئاتر درمانی با کودکان و نوجوانان استثنایی ارائه کرد و حامد حجام‌زاده دارای مدرک کارشناس ارشد روان شناسی بالینی تنکابن و عضو جهانی یونیمای عروسکی  پژوهش خود را با عنوان "اثر بخشی سایکودراما بر میزان عزت نفس و ابراز وجود دانش آموزان" به عنوان آخرین سخنران در این جلسه به کار خود پایان داد.

جلسات کارگاهی توسط پروفسور ژان پیر گلاین عضو لابراتوار زبانشناسی مرکز ملی پژوهش علمی زبان فرانسه و ادیت ویارمه از کشور فرانسه از ساعت 15 الی 19 در پلاتوی تمرین مجموعه تئاتر شهر نیز با پرداختن عملی  به امر آموزش کودکان استثنایی پایان یافت.