سرویس مد و لباس هنرآنلاین: "شمس‌العماره" یکی از بناهای تاریخی تهران، مربوط به دورهٔ قاجار و از شاخص‌ترین بناهای کاخ گلستان و برجسته‌ترین ساختمان ضلع شرقی مجموعه کاخ گلستان است که کار ساخت آن از سال ۱۲۴۴ تا ۱۲۴۶ به طول انجامید.

دلیل برجسته بودن این سازه، بلندی، تزیینات و طراحی آن است؛ شمس‌العماره دارای پنج طبقه و ۳۵ متر ارتفاع است که در زمان ساخت بلندترین ساختمان آن دوره در تهران بوده‌است و اولین ساختمانی بود که از فلز در سازهٔ آن استفاده کرده‌اند. کلیهٔ ستون‌های طبقات بالا و حفاظ‌ها چدنی هستند

پیش از ساخته شدن سردر باغ ملی، این ساختمان به عنوان نماد شهر تهران شناخته می‌شد.

اما طی روزهای اخیر، نمایشگاه طراحی لباس هنرجویان مرکز آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ (گروه روحى) با کانسپت شمس‌العماره برپا شد.

photo_2018-05-07_14-43-07

برای نخستین بار است که در قالب یک نمایشگاه گروهی، این بنای تاریخی موضوع هنرنمایی طراحان لباس قرارگرفته است.

سمیه آریش، فرناز احمدى، فاطمه پاشانیا، زینب پوربخش، الهه جواهریان، ترانه حسین پور، حمیده دهقان، دلارام داوودى، مهرناز فرنوش، منیره عشورى، زهره عابدینى، شبنم شکوهى، مژگان سلیمانپور، فاطمه سلیمانى، حمیده معصومى، زهره میرزایى، لیلا میرصالحى، خاطره نعمتى ومونا نصیرى هنرجویان حاضر در این نمایشگاه بودند.

در این رویداد که در روز  بیستم اردیبهشت در گالری زرنا به نشانی خیابان شهرارا، خیابان 13، پلاک 12، طبقه دوم برپا شد، ١٩ اثر از این هنرجویان به نمایش درآمده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده مجدد آثار به مرکز آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ (گروه روحی) مراجعه کنند.

از ایده تا اجرای آثار به نمایش درآمده به کمک اساتید مجرب طراحی پارچه و لباس با الهام از عمارت شمس العماره انجام شده است.