سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شیطونی" به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی با بازی حسین برفى‌نژاد، الهام جدی، شهروز دل‌افکار، مهدی کوشکى و دریا یاسری در تئاتر مستقل تهران روی صحنه است. از فعالیت‌های هنری کوشکی می‌توان به کارگردانی نمایش "ولپن"، "دکلره"، "کاسیت در زنجیر"، "باد شیشه را می‌لرزاند" و "آوازه خوان طاس"  اشاره کرد.

مهدی کوشکی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "شیطونی" گفت: این اثر نمایشی اتفاقی اجتماعی است که در شهرک غرب رخ می‌دهد. قصه دو انسان است که بحرانی را طی یک شب از ساعت 10:30 تا 4 صبح در ماشین از سر می‌‍‌گذرانند.

او درخصوص شیوه و سبک اجرایی این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: در صحنه دو بازیگر زن روی سقف و دو بازیگر مرد در ماشین هستند. یکی از زن‌ها کار فاصله‌گذاری برشت را انجام می‌دهد و برای اینکه فضا خیلی حسی نشود، قصه را مدام به شکل گویش سریع دیالوگ‌ها یا رپ برای مخاطبان دوباره بازگویی می‌کند و دیگری شبیه موسیقی است که انگار از ضبط داخل ماشین پخش می‌شود.

کوشکی در ادامه اضافه کرد: یکی از کاراکترهای اصلی نمایش به دلیل اینکه مادرش در بچگی او را رها کرده است و برای خواندن اپرا به فرانسه رفته و در آنجا به دلیل نامعلومی مرده است به عشق مادرش به زبان فرانسه صحبت می‌کند و در ماشین‌اش همیشه موسیقی فرانسه گوش می‌کند. "شیطونی" شخصیت‌پردازی بسیار جذابی دارد که مخاطب می‌تواند آن‌ها را ببیند و نمایش برای تماشاگر تصویرسازی ذهنی می‌کند.

این نویسنده و کارگردان درباره طراحی صحنه و فضای این اثر نمایشی یادآور شد: از آنجا که دو شخصیت اصلی نمایش خواننده مهمانی‌ها و خواننده زیرزمینی هستند، ماشین قرمزی در وسط صحنه درنظر گرفته شده است و بازیگران لباس چرم به تن دارند و به دلیل اینکه نمایش فضایی موسیقیایی دارد سعی کرده‌ام طراحی صحنه رابا انتقاد به شبکه‌های ماهواره‌ای به موزیک ویدئوهای این شبکه‌ها نزدیک کنم.

او درخصوص موسیقی نمایش "شیطونی" اظهار داشت: نمایش آواز زنده رپ و وکال به زبان فرانسه دارد و در این اثر سازی نواخته نمی‌شود. تنها در پایان نمایش موسیقی به صورت پلی بک پخش می‌شود.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: مدیر تولید: محمد قدس، دستیاران کارگردان: میثم انتظارى و حسین برفى نژاد، طراح تصاویر گرافیکی:  بهزاد حاجی بیک لو، لباس: زهره کاظمی، منشی صحنه: پانته آ احمد خان و ویدئو: محمد دارائی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش "شیطونی" را از سایت تیوال تهیه کنند.