به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اکسپو ۹۱، جلال شباهنگی عضو شورای انتخاب آثار این دوره از اکسپو درباره ارزیابی خود از آثار گفت: در مجموع و نسبت به برخی جشنواره‌ها و بی‌ینال‌هایی که تاکنون برگزار شده، بیشتر آثار این اکسپو خوب، متنوع و بعضا فوق‌العاده بودند. در بین نقاشی‌هایی که ارزیابی کردیم برخی از هنرمندان جوان ضرب قلم فوق‌العاده خوبی داشتند که این امیدوار کننده است.

وی بر موضوع کیفیت به عنوان اصلی‌ترین معیار انتخاب آثار تاکید کرد و افزود: ترکیب‎بندی، شناخت رنگ، فضاسازی، خلاقیت و غیره همه مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند تا یک اثر را با کیفیت، ارزشمند و از دیگر آثار متمایز کند. در این اکسپو نیز معیار کیفیت را در درجه اول ارزیابی خود قرار دادیم و برمبنای آن گزینش کردیم.

شباهنگی همچنین به قیمت گذاری آثار منتخب اکسپو اشاره و تصریح کرد: در زمینه قیمت گذاری آثار ما اجازه و حق این کار را به خودمان ندادیم از این رو، از گالری‌داران و هنرمندان خواسته شد این وظیفه را خود برعهده بگیرند و در نهایت قیمت اصلی اعلام شود.

این هنرمند فروش آثار در اکسپو را مهمترین هدف این رویداد هنری خواند و ادامه داد: فروش آثار هنری به عنوان مهمترین هدف در این نمایشگاه فروش به شمار می‌رود که به نفع هنرمند و گالری‌دار است و نباید آن را گم کرد. از این رو، وظیفه گالری دار است تا با قیمت‌گذاری کارشناسانه، معقول و عادلانه آثار، این مهم را تحقق بخشد در غیر این صورت با تعیین قیمت‌های بالا تنها خریدار را فراری می‌دهیم.

وی قیمت‌گذاری مناسب آثار را به نفع هنرمندان به ویژه قشر جوان و همچنین گالری‎دار، اکسپو و در نهایت عرصه هنرهای تجسمی کشور دانست.

شباهنگی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی نباید متوقف شود، اظهار کرد: به طور کلی برنامه‌ها و اقداماتی که در حوزه هنرهای تجسمی کشور برگزار می‌شود، باید تداوم داشته باشد و متوقف نشود. همچنین نباید آن‌ها را فقط در استان تهران متمرکز کرد از این رو، در ادامه تداوم برپایی اکسپو، باید این رویداد را به استان‌های بزرگ کشور و شهرستان‌ها برد تا هنرمندان جوان و فعال شهرستانی نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌ها و هنرمندان شهرستانی باید با آثار برتر جشنواره‌ها و برنامه‌های هنرهای تجسمی آشنا شوند برای همین بهترین راه این است که آثار و برنامه‌ها را به صورت گردشی به شهرستان‌ها و دانشگاه‌ها ببریم تا هنرمندان جوان ضمن شرکت در آن‌ها معیارهای یک اثر باکیفیت و ارزشمند را نیز بشناسند.

عضو شورای انتخاب و ارزشگذاری آثار اکسپو در پایان ابراز امیدواری کرد نمایشگاه امسال با خرید و فروش خوب آثار هنرهای تجسمی روبرو شود.

اکسپو ۹۱ از سوی بنیاد فرهنگی، هنری رودکی ۲۸ خرداد تا ۱۲ تیرماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می شود.

انتهای پیام/31/32