به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای این مراسم داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیون گفت:امروز درباره کسی صحبت می کنم که از سال ۱۳۲۷ با هم دوست بودیم.او از جمیع جهات هنرمند بود. قریب با صداقت، با وفا و با ایمان بود و با عشق کار می کرد.

وی افزود: فیلم «هفت‌تیرهای چوبی» یکی از بهترین آثار وی بودکه جوایز بسیاری از شیکاگو، قاهره، سوئد و... از آن خود کرد. وی توانست صدای سینما را به جایی برساند که حالا ما درباره آن صحبت کنیم. بیشتر آثار قریب در ژانر خانوادگی بود. مرحوم شاپور قریب همیشه زنده است.

در ادامه همایون اسعدیان، رییس کانون کارگردانان سینمای ایران عنوان کرد:من از عباس رافعی که این مرحوم را فراموش نکرد تشکر میکنم. از اصغر فرهادی که بعد از گرفتن جایزه اسکار به دیدن مرحوم قریب رفت نیز سپاسگزارم.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی امروز مراسمی برای این هنرمند برگزار می شود که در شان او نیست و من از این موضوع متاسفم. افسوس می خورم که چنین مراسمی برای وی برگزار شده است. به سینمای ایران درگذشت وی را تسلیت می گویم.

همسر شاپور قریب هم در ادامه گفت: از همه شما ممنونم که امروز من را تنها نگذاشته اید. به مهمانی شاپور خوش آمدید. همه ما امروز او را با عشق به خدا می سپاریم. خیلی سخت است بعد از ۵۰ سال عشق او من را تنها گذاشته است. از شما سپاسگزارم که در کنارم هستید.

احمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: این مسیری است که همه ما باید برویم. اما خوش به حال کسی که با دست پر برود. درباره شخصیت شاپور قریب صحبت‌های زیادی در این چند روزه شده است و درباره مسیری که این کارگردان طی کرد تا به عنوان یک کارگردان خوب شناخته شود، حرف‌های زیادی بیان می شود.

وی افزود: اگر کسی مانند او از دست می‌رود، جای خوشحالی دارد که یادگارهای خوبی به جا مانده است. بعد از فوت ایشان، همه آمدند و صحبت کردند. اما باید در دوران زندگی به هنرمندان رسید و نیاز است به آن‌ها سر بزنیم.

میرعلایی تاکید کرد: مسیر زندگی وی باید سرلوجه جوانان ما شود. عباس رافعی زحمات زیادی کشید تا مرحوم قریب به کارگردانی برگردد.

در این مراسم عباس رافعی، محمدمهدی عسگرپور، همایون اسعدیان، پوری بنایی، سیدجواد هاشمی، جعفر گودرزی، جهانگیر جهانگیری، مصطفی شایسته، افسانه بایگان، حبیب اسماعیلی، ملکه رنجبر، گیتی معینی و... حضور داشتند.

ییکر مرحوم شاپور قریب پس از پایان مراسم به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد و در خاک آرمید. لازم به یادآوری است، مراسم یادبود وی روز شنبه، ۲۰ خرداد ماه، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.