سرویس سینمایی هنرآنلاین: علی محمد رادمنش بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر به تازگی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از پنجاه و یکمین جشنواره هوستون در آمریکا شد.

او درباره این فیلم در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: فیلم"گل نساء" درباره یک زوج جوان افغان است که به خاطر تبعات جنگ در افغانستان به شکل غیرقانونی به ایران سفر می‌کنند و وارد کشور می‌شوند و حالا دچار مشکلات و بحران‌های اجتماعی می‌شوند که قصه فیلم را پیش می‌برد.

وی در ادامه افزود: من در این فیلم نقش گل ممد را بازی می‌کنم که کاراکتر افغان فیلم است. حدود دو ما فرصت داشتم تا به این نقش برسم. برای رسیدن به نقش نیز سعی کردم به لحاظ روانشناسی به این کاراکتر نزدیک شوم و از سوی دیگر روی تسلط بر لهجه فارسی دری و خصوصیات افغان‌ها نیز بسیار کار کردم. سعی کردم به جاهای مختلف تهران سر بزنم و با افغان‌های مقیم کشور هم کلام شوم و از آن‌ها آنقدر آموختم تا جایی که حتی گاهی خود آنها نیز باور نمی‌کردند من ایرانی هستم. از سوی دیگر کاراکتر گل ممد در شرایط سخت در کوره پز خانه مشغول به کار است و من مدتی در کوره پز خانه مشغول به کار شدم تا با سختی‌های کار در آنجا از نزدیک آشنا شوم. سعی کردم آنجا کار کنم تا شرایط آنها را درک کنم. معتقدم باید این نقش باورپذیر و واقع نما می‌بود و تنها با دانستن تکنیک‌‍‌های بازیگری این امر میسر نمی‌شد؛ بنابراین برای رسیدن به آن بسیار تلاش کردم و فکر می‌کنم باورپذیر شده باشد.

گل نساء

 رادمنش درباره جشنواره هوستون و جایزه‌ای که دریافت کرده است نیز عنوان کرد: این جشنواره چند بخش دارد که یک بخش آن درام است و از سراسر دنیا فیلم‌های درام حضور داشتند و خوشبختانه ما موفق شدیم در بخش‌های فیلمنامه، کارگردانی، فیلمبرداری و بازیگری مرد کاندید شویم که جایزه بهترین بازیگر نقش مرد از آن من شد و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

این کارگردان درباره ساخت آثاری از زندگی افغان‌های مقیم ایران، نیز اظهار کرد: رنج‌ها و مرارت‌ها برای تمام انسان‌های دنیا هست، اما در این مورد روایتی است از رنج یک ملت که می‌تواند ساخت آثاری از این دست در نشان دادن این رنج‌ها و آگاهی مردم جهان نسبت به این انسان‌ها موثر باشد. بهر حال افغانستان علاوه بر این که کشور همسایه ماست، بسیاری از مردمش ساکن کشور ما هستند. من این نقش را صرفا به دلیل مهاجرت افغان‌ها به کشور انتخاب نکردم، دلیل انتخاب من برای این نقش بیشتر موضوع قصه و غرور و شرافت انسانی است و اینکه ستار چمنی گل به موضوعی اجتماعی انسانی می‌پردازد. او فیلمسازی است که بسیار هوشمندانه انتخاب کرده است.

رادمنش در پایان گفت: در حال حاضر چند پیشنهاد برای بازی در فیلم سینمایی و سریال دارم که مشغول رایزنی هستم و هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم. ضمن این که این فیلم نیز به دو جشنواره جهانی دیگر نیز ارسال شده و در بخش بهترین بازیگر مرد، فیلمبرداری، کارگردانی کاندید شده است و منتظر اعلام نتایج آنها هستیم.