به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه آثار زنده یاد صادق تبریزی جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در نگارخانه بهنام دهش‌پور آغاز به کار خواهد کرد.

صادق تبریزی نقاش، مبدع سبک نقاشی‌خط و از پیشگامان مکتب سقاخانه است. مهرداد فلاح، نقاش و گردآورنده آثار این هنرمند در خصوص این نمایشگاه گفت:30 اثر از این هنرمند برجسته شامل طراحی، کالیگرافی و مینیاتورهای سبک مدرن که از سال 1340 تا 1394 توسط ایشان خلق شده‌اند، در این نمایشگاه برای آشنایی هنردوستان به نمایش درمی‌آید.

در آثار صادق تبریزی که بعضاً با مضامین طنز نیز آمیخته شده، اشکال هندسی و نگارگری به سبک مدرن به کار رفته است.

صادق تبریزی متولد 1317 در تهران بود و سال گذشته بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

آثار این نقاش پیشگام ایرانی، در موزه‌های مهم دنیا مانند مجموعه‌ گری دانشگاه نیویورک، موزه هان چین، موزه هنرهای معاصر تهران و موزه‌های بانک ملی، بانک سپه و بانک پاسارگاد نگهداری می‌شود.

متقاضیان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایشگاه که به صورت همت عالی جهت حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به فروش می‌رسد، به وب سایت موسسه خیریه بهنام دهش‌پور به آدرس https://behnamcharity.org.ir/ مراجعه کنند.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 25 اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت 9 الی 15 به نگارخانه بهنام دهش‌پور واقع در: خیابان شهید لواسانی(فرمانیه غربی)، خیابان شهید جباریان(فروردین سابق)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ مراجعه کنند.