سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی " به وقت شام" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در زمان اکران موافقان و مخالفان بسیاری داشت.

ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه این جشنواره در حالی که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت می‌کرد، با اعتراضات خود حواشی ایجاد کرد. این فیلم که جزو اولین فیلم‌های اکران نوروز 97 بود تاکنون پس از گذشت 7 هفته موفق به فروش 11 میلیاردی شده است و تقریبا روزهای آخر اکران عمومی خود را پشت سر می‌گذارد.

شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه برای مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی فیلم "به وقت شام"، برنامه‌ ویژه‌ای در پردیس کوروش با حضور حاتمی‌کیا و کارن همایون فر و جمعی از بازیگران این فیلم از جمله آنهایی که ایفاگر نقش داعشی‌ها بودند،تدارک دیده شد و در اطلاع رسانی و تبلیغ این برنامه این‌طور گفته شده بود که بازیگری که با جمله "چطوری ایرانی؟" معروف شده بود هم حضور دارد، اما تیم تبلیغاتی "به وقت شام" این بازیگران را با شکل و شمایل داعشی فیلم و نیز با اسب و شمشیر راهی پردیس کورش کرد و باعث ترس و وحشت مردم و کسبه‌ این مجتمع شدند که اعتراضات گسترده‌ای را از سوی هنرمندان و مردم عادی درپی داشت.

حاتمی‌کیا در پی حواشی شب گذشته تیم تبلیغاتی "به وقت شام" در پردیس سینمایی کورش نوشت:

"یا حق

بچه‌های گروه تبلیغاتی "به وقت شام"، من شاهد زحمات مومنانه و شبانه‌روزی شما در این چند ماه بودم ولی این نمایش کورش در شأن "به وقت شام" نبود.

خستگی دو ماهه سفر به شهرهای ایران بر تنم ماند. من تصورم آن بود که قرار  است کسی به شکل ریش قرمز در فضای بیرونی "کورش" بایستد و مردم با او عکس بیاندازند. نه اسبی و نه جمعی و نه فریادی، آن هم داخل مجتمع در مخیله‌ام نبود و من بی‌خبر بودم.

عزیزان آزرده‌خاطر در مجتمع کورش، اعم از مردم و کسبه محترم اگر دلی لرزید، اگر وحشتی ایجاد شد، بر ما ببخشید و حلال‌مان کنید."

این تبلیغات منفی نیست

اما در ادامه این اعتراضات علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حرکت نمادینی که شب گذشته  صورت گرفت،گفت: به ما اطلاع دادند که قرار است نمایشی برای اکران فیلم "به وقت شام" با حضور ابراهیم حاتمی کیا و عوامل فیلم در پردیس سینمایی کورش برگزار شود که البته اطلاعی درباره نحوه اجرای آن نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا چنین نمایش‌هایی برای اکران فیلم‌ها صورت می‌گیرد که با استقبال نیز همراه می‌شود، توضیح داد: در زمینه ایجاد وحشت بین مردم نیز باید بگویم معمولا در دنیا دوربین مخفی‌های ترسناک اجرا می‌شود که باعث ترس و شوکه شدن مردم می‌شود ولی در نهایت بدون هیچ مشکلی از سوی مخاطب مورد استقبال قرار می‌گیرد.

این تهیه کننده سینما افزود: حضور بازیگران با چهره‌های داعشی در پردیس سینمایی کورش یک برنامه تبلیغاتی بود تا بتواند فیلم "به وقت شام" را دوباره بر سر زبان‌ها بیاورد و جالب است بدانید این اثر سینمایی شب گذشته سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه نسبت به شب‌های دیگر بیش از ۲ برابر فروش داشت.

وی ادامه داد: شاید در حاشیه اجرای این نمایش یک یا دو نفر ترسیده باشند، اما نباید فراموش کرد که این گونه برنامه‌ها معمولا برپایه غافلگیری است.

مدیر پردیس سینمایی کورش توضیح داد: از ابتدای امر ما نمی‌دانستیم سازمان اوج چه ایده‌ای دارد ولی در نهایت باید بگویم که این نوع تبلیغات به هیچ وجه منفی نیست.

سرتیپی در پایان گفت: پردیس سینمایی کورش محلی برای نمایش فیلم‌های مختلف است و همه صاحبان آثار اگر درخواست‌هایی داشته‌اند این مجموعه سعی کرده تا به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهد.