به گزارش هنرآنلاین، محمد اردلانی افزود: مجله الکترونیکی گرافیک آرت نیوز روز گذشته با انتشار مقدمه‌ای درباره روز ملی خلیج فارس در ایران، به بررسی جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس پرداخته و آثار منتخب آن را به نمایش گذاشته است.

این تایپوگرافر با ارایه ترجمه بخشی از مطالب مجله گرافیک آرت نیوز، گفت: این مجله خاطر نشان ساخته است که؛ در تاریخ ۳۰ آوریل سال ۲۰۰۶ مجله نشنال جیوگرافی نقشه ای را منتشر کرد که نام عجیب و تازه‌ای به جای نام خلیج فارس در آن درج شده بود، البته این مجله برای این اشتباه بعدها از ایرانیان عذرخواهی و اشتباه خود را تصحیح کرد ولی با این وجود ۳۰ آوریل در تقویم ایرانی به نام ؛ روز ملی خلیج فارس، ثبت شد.

به گفته اردلانی، این مجله الکترونیکی در ادامه این مطلب می افزاید: طراحان ایرانی بسیاری هر ساله برای این رویداد، به طراحی پوستر می‌پرازند و پیشتر در مکان‌های بسیاری به نمایش درآمده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس که پیش از این از عدم حمایت ارگان‌ها و حامیان دوره‌های قبلی جشنواره برای برگزاری پنجمین دوره آن در سال ۹۱ گلایه کرده بود، بیان داشت: بیشتر مخاطبان مجله گرافیک آرت نیوز، غیر ایرانی هستند و انتشار این مطالب در این مجله انگلیسی زبان گویای تاثیرگذاری جهانی پوسترهای خلیج فارس است.

براساس این گزارش، جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس، هر ساله همزمان با روز ملی خلیج فارس (۱۰ اردیبهشت) برگزار می‌شد اما پنجمین دوره آن در سال جاری به دلیل عدم حمایت مالی، تا کنون برگزار نشده است.

انتهای پیام/31/32