به گزارش هنرآنلاین، نخستین نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان حاشیه‌نشین با عنوان "نهر و نهال" 21 تا 31 اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

فصل اول این نمایشگاه که جمعه 21 اردیبهشت در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود، به کوره‌های آجرپزخانه محمودآباد تهران اختصاص دارد.

کوره‌های آجرپزخانه محمود آباد در جنوب شرق تهران، در مسیر جاده تهران مشهد و پشت خاور شهر واقع شده است. محمودآباد نام روستایی بوده در آن منطقه که با بناشدن کوره‌های آجرپزی در مرکزیت و اطراف آن، به کلی بافت روستایی خودش را از دست داده است. قدمت کوره‌های ستون آجری این منطقه به دهه 30 و 40 شمسی بر می‌گردد. در حال حاضر حدود 200 خانواده ایرانی (عموما مهاجرینی از خراسان و تربت جام) و افغانستانی ساکن این کوره‌ها هستند. تعداد محدودی از آنها در کوره‌هایی که در آن منطقه فعال هستند کار می‌کنند و مابقی کوره‌ها را به عنوان محل زندگی انتخاب کرده‌اند و محل کارشان بیرون کوره‌ها و مناطق اطراف است.

نمایشگاه نهر و نهال جمعه 21 اردیبهشت ساعت 17 در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا 31 اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.