به گزارش هنرآنلاین، سیدمجتبی حسینی؛ در این نشست با تأکید بر همراهی و تعامل بخش‌­های هنری و استان­‌ها گفت: ضرورت دارد که هنر، به صورت یک مجموعه کلی و با در نظر گرفتن همه بخش­‌های آن مورد توجه قرار گیرد. همچنین توانمندی­‌های بخش‌­های هنری در استان‌­ها، همگرا باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن­‌ها و مؤسساتی که در کنار معاونت امور هنری و ادارات کل تخصصی، سالها پیش برای انجام امور اجراییِ این مجموعه‌­ها راه‌­اندازی شدند، به صورت شرکت، فعالیت می‌­کنند و به بازنگری و بازتعریف، نیاز دارند و بازنگری اساسنامه‌­ها و بازتعریف مأموریت­‌ها در انجمن­‌ها و مؤسسات از تکالیف معاونت­ امور هنری است که البته به بررسی و زمان، نیاز دارد.

حسینی در ادامه گفت: متأسفانه تاکنون هیچ پیمایش جامعی درباره اهل هنر و وضعیت بخش‌­های هنری کشور، انجام نشده است و برای تحقق آن، نیاز است تا آمار و اطلاعات دقیقی با همکاری و تعامل، درباره هنرمندان و شرایط هنری، فراهم شود و در مرحله بعد، آمایش سرزمینی هنر با توجه به ظرفیت­‌ها و توانایی‌های هر منطقه و استان، انجام شود و با توجه به شرایط هنری هر منطقه، برنامه‌­ریزی شود. امروز برنامه‌­ریزی و فعالیت­‌ها بدون توجه به آمایش سرزمین هنر انجام می­‌شود و به عنوان مثال، رشته‌های هنری در هنرستان‌های هنرهای زیبا، براساس آمایش سرزمینی در استان‌ها، برنامه‌­ریزی نمی‌­شود.

حسینی در ادامه با تأکید بر ضرورت بازنگری در آیین­‌نامه‌­های هنری گفت: مجموعه آیین­‌نامه­‌هایی که در حوزه فعالیت­‌های معاونت هنری است و زمان نسبتاً زیادی از تدوین آنها گذشته است با توجه به شرایط، مقتضیات و تحولات هنر و متناسب با وضعیت امروز، بازنگری شود. در این راستا،  آیین­‌نامه­‌های جشنواره‌­های موسیقی، تیاتر  و هنرهای تجسمی فجر و سایر جشنواره­‌های معاونت هنری بازنگری و تدوین خواهدشد.

در این جلسه مدیران و مشاوران معاونت امور هنری مطالبی را درباره همکاری و تعامل معاونت امو هنری و حوزه‌­های تخصصی با استان‌­ها بیان کردند.

در ادامه جلسه، علی غیاثی ندوشن، مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: نشست‌­های مشترک و تعامل استان‌ها با معاونت امور هنری، برای کاهش مشکلات حوزه هنر و برنامه­‌ریزی برای توسعه هنر در استان‌ها انجام می­‌شود. به این منظور، استان‌­های کشور به چند منطقه تقسیم شده است و هر گروه، متشکل از چند استان است.

در این نشست، محمدرضا علیزاده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به نمایندگی از استان‌های کرمان، اصفهان، یزد و کرمان جنوب، رضا دهبانی­‌پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویراحمد به نمایندگی از استان‌های فارس،  کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، حجت­الاسلام رحیم جعفری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه به نمایندگی از استان‌های همدان، ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه، بهزاد مریدی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران به نمایندگی از استان‌های سمنان، قم، قزوین البرز، مرکزی و تهران ناصر مقدم؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به نمایندگی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، سیدسعید سرابی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی به نمایندگی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان، فیروز فاضلی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به نمایندگی از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و حمیده ماحوزی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به نمایندگی از استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مطالبی را درباره تعامل و همکاری معاونت امور هنری با استان‌ها بیان کردند.