به گزارش هنرآنلاین،  نمایشگاه "خنیاگران" جمعه 21 اردیبهشت ماه در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه 20 اثر از فاطمه ارژمند به نمایش گذاشته می‌شود.

 فاطمه ارژمند از سال 1380 در زمینه نگارگری فعالیت داشته و تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی آثار خود را به نمایش گذاشته است.

 آثار این نمایشگاه در غالب آثار نگارگری با موضوعات مختلف با تمرکز بر موضوع خنیاگران و نوازندگان در هنر مینیاتور خواهد بود در بخشی از بیانیه نمایشگاه هنرمند این‌گونه به آثار خود اشاره نموده است :

نگارگری ایرانی در مکتب قدیم خود هنری بوده است وابسته به شعر و ادبیات. و همواره در دوره‌های مختلف تاریخی روایت‌هایی از داستان‌ها، افسانه‌ها و اساطیر ایرانی، در قالب نظم و نثر، با بن‌مایه‌هایی از عرفان شرقی تصویرسازی شده‌اند.

آنچه در قاعده‌ی قدیم می‌بینیم هر نگاره روایتی مصور و مفصل از یک یا چند مجلس منظوم یا منثور است. در معدود آثار باقی مانده گاهی در روایتی عاشقانه، گاهی در بزم و گل‌گشت و حتی در رزم شاهان، خنیاگرانی مشغول نواختن تصویر شده‌اند. حضور این نوازندگان در فضای روایی داستان، در معنای درونی، اشاراتی ست به تعابیر عرفان شرقی و در معنای بیرونی نشان از هم‌نوایی شعر و ادبیات فارسی با موسیقی دارد.

مجموعه‌ی خنیاگران می‌کوشد اهمیت معناییِ موسیقی و حضور نوازندگان را، به‌عنوان جزئی از فضای نگاره‌های قدیم، در روایتی متفاوت نشان دهد. حفظ روح قدیم در فضای هر نگاره تعهدی است که نگارگر به آن وفادار مانده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 26 اردیبهشت ماه همه روزه به گالری ایده پارسی واقع در تهران، خیابان شریعتی، خیابان دولت ، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ مراجعه کنند.