سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: جدیدترین ترجمه محمود حسینی زاد کاری است از یودیت هرمان، نویسنده آلمانی. یودیت هرمان در دو رشته مطالعات فلسفه و آلمان شناسی تحصیل کرده و مدتی نیز به کار روزنامه نگاری مشغول بوده است. او مدتی نیز در نیویورک در زمینه روزنامه نگاری کارآموزی کرده است. او زمانی که در آمریکا بود نخستین متن‌های ادبی خود را نوشت و خیلی زود دلبسته داستان کوتاه شد که از ژانرهای مورد علاقه اوست. همان سال ۱۹۹۸ نخستین مجموعه داستان خود را با نام خانه تابستانی منتشر کرد که برایش موفقیت‌های زیادی در پی داشت.

"لتی پارک" آخرین اثر یودیت هرمان شامل 17 داستان کوتاه یا به عبارت بهتر خیلی کوتاه است که حسینی زاد آن را در نشر افق منتشر کرده است.

 آخرین کتاب مسعود احمدی دفتر شعری است با عنوان "دیگر نبودم، مرده بودم". این کتاب را می‌توانید در غرفه انتشارات مروارید در نمایشگاه کتاب تهران تهیه کنید. این مجموعه عشر شامل شعرهای آقای شاعر در حدفاصل سال‌های 93 تا 95 است. "دیگر نبودم، مرده بودم" شامل 60 شعر با مضامین فلسفی - اجتماعی است که پیشتر نیز از مسعود احمدی سراغ داشته‌ایم.

شعری از این مجموعه می‌خوانیم:

بازجویی‌ها که هیچ

بازرسی‌ها هم بی‌ثمر بودند:

زیروروکردن خرت و پرت‌ها

شکافتن بالش‌ها و تشک‌ها حتا

آخر

در سلول انفرادی یکصد و سی و سه

زنی

در ذهن خود

هرازگاه

ترانه‌یی را مرور می‌کرد

به کلمه اقاقی که می‌رسید

هوای همه بند معطر می‌شد

و فضای تک‌تک سلول‌ها

پُر از چهچهه     

وقتی که در سطر سوم به واژة قناری برمی‌خورد

و در پایان کتابی از ر.اعتمادی در نشر شادان منتشر شده است. رمان "سفر عشق به سلطان ساوالان" تازه‌ترین کتاب ر.اعتمادی است که برگرفته است از بخش‌هایی از منطق الطیر عطار. ر.اعتمادی در این باره به ایبنا گفته است: "همیشه فکر می‌کردم منطق‌الطیر به 42 زبان زنده دنیا ترجمه شده اما هرگز توجه یک جوان امروزی ایرانی را به خود جلب نکرده است. به همین خاطر بود که رمان تازه‌ام را با الهام از این اثر نوشتم این رمان را روی سرگذشت یک جوان که تازه با او آشنا شده بودم نوشته‌ام در حقیقت همان 7 منزل منطق‌الطیر عطار است. که هر منزل مشکلات خودش را دارد و آن را در قالب یک قصه روایت کرده‌ام. این رمان را نشر شادان منتشر کرده است."