سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه مجسمه‌های محمدحسین مظفری در گالری گلستان برپاست. مظفری در این نمایشگاه آثاری را به نمایش گذاشته است که بر اساس نقاشی‌های بهمن محصص شکل گرفته‌اند. مظفری در گفتوگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: از چندین سال پیش خیلی تحت تاثیر نقاشی‌های بهمن محصص قرار گرفتم و کتابی از آثار او را داشتم که همیشه به آن نگاه می‌کردم. اما در چند سال اخیر دیگر به سراغ این کتاب نرفتم و با این وجود مجسمه‌هایی که می‌ساختم شبیه آثار محصص شده بود و دوستانم می‌گفتند حس و حال این مجسمه‌ها مشابه نقاشی‌های محصص است.

مظفری ادامه داد: من قصد نداشتم که از روی آثار محصص شبیه‌سازی کنم اما به صورت ناخودآگاه و به دلیل علاقه‌ای که به آن‌ها داشتم، این شباهت در آثارم به وجود آمد. بز، بطری و ماهی سوژه آثار من است و در بسیاری از تابلوهای محصص هم این سوژه‌ها به چشم می‌آیند. حتی سوژه‌هایی مانند ماهی و بطری قبل از محصص در آثار هنرمندان مورد توجه نبودند. اما انتخاب بطری برای من به این دلیل بود که اهل بوشهر هستم و آنجا بطری‌های روی آب را زیاد می‌بینیم.

او با اشاره به اینکه مواد مورد استفاده در این آثار آهن، برنز، رزین و... هستند گفت: مدت دو سال روی این مجموعه کار کردم و برای بعضی از آنها تعداد زیادی طراحی کردم. اما در زمان ساخت مجسمه توجهی به این طراحی‌ها نمی‌کردم و آنچه در لحظه پیش می‌آمد را ساختم. حتی از قبل تصمیم نمی‌گرفتم که قصد دارم ماهی یا بطری و... بسازم و در طول کار، فرم مجسمه‌ها مشخص می‌شد.

این هنرمند خودآموخته با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این نمایشگاه گفت: همیشه در کارهایی که با فلز می‌ساختم بافت برایم اهمیت زیادی داشت و احساس می‌کردم وجود بافت باعث می‌شود کار زنده شود. در این آثار هم بافت‌های خشن وجود دارد و بینندگان علاقه زیادی به آنها پیدا کردند.

مظفری ادامه داد: من تحصیلات هنری ندارم اما مطالعه زیادی دارم و در چند نمایشگاه گروهی نیز شرکت کرده‌ام. در دوران فعالیت خود آثاری با الهام از منطقه زندگی خود ساخته‌ام و چند المان شهری هم ساخته‌ام که در شیراز نصب شده‌اند.

گفتنی است نمایشگاه مجسمه محمدحسین مظفری تا 19 اردیبهشت‌ماه در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می‌شود.