به گزارش هنرآنلاین، افتتاحیه این نمایشگاه با حضور هادی منبتی (رییس موسسه تصویر شهر )، دکتر علیرضا سمیع آذر، فرهاد توحیدی، مسعود با نصیری (رییس سینما گالری پردیس ملت )، عنایت الله نظری نوری، رضا نامی، ... همراه بود و در آن حدود ۵۰ تابلوی نقاشی از ۱۲ هنرمند که شامل ۱۱ هنرمند زن و یک هنرمند مرد است، رونمایی شد.

در حاشیه گشایش همدوخته‌ها، هادی منبتی رییس موسسه تصویر شهر شهرداری تهران گفت : برای برپایی نمایشگاه «همدوخته‌ها» قریب به سه ماه کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده است و با آنکه در روند شکل گیری آن بوده‌ام اما امروز و به هنگام بازدید از آثار هنرمندان جوان غافلگیر شدم، درواقع نمایشگاهی ست که هم جنبه‌های هنری شاخصی دارد و هم در عین حال می‌تواند فضاهای تازه ای برای هنرهای کاربردی و هنرهای محیطی خلق کند.

منبتی ادامه داد : در«همدوخته ها » آنچه سالیان سال هنرهای دستی و بافته های زنان قلمداد می‌شد،با ارایه نقاشانه گرامی داشته شده است، این هنرهای کاربردی در ارایه معاصر و امروزینش نشان می‌دهند که قابلیت های تازه ای برای نمایش در مراکز عمومی نظیر مترو... دارا هستند ، از مسئولین مدیریت شهری به ویژه سازمان زیباسازی دعوت شده است تا با دیدار از این نمایشگاه این هنرهای بومی را در فضاهای پر رفت و آمد شهروندان به نمایش بگذارند .

فرناز محمدی، مدیر گالری پردیس ملت هم در حاشیه افتتاحیه همدوخته ها گفت : جای نمایشگاه همدوخته ها را وقتی در گالری ملت خالی دیدم که با یکی دواثراین چنینی در نمایشگاه جوانان پیشرو و جشنواره دامونفر در همین گالری آشنا شدم. همدوخته ها فضایی متفاوت از نمایشگاههای سالهای اخیر است. نگاهی مانوس از دست دوخته ها در فضای معاصر که توسط نقاشان ترسیم می شود یا به نوعی به احیا سنت‌ها در فضای معاصر می پردازداما با متریال دوخت وبافت.

وی افزود : استقبال بسیار قابل توجه مردم و علاقمندان از این نمایشگاه موکد این است که تا چه حد اینگونه نمایشگاه‌ها می تواند در روند تخصصی تر شدن انتخاب نوع مواد ومتریال موثر باشد.آثار۱۲هنرمند در کنار هم جلوه خاص و ویژه ای به نمایشگاه بخشیده اندو تنوع استفاده از مواد و متریال در این آثار به چشم می خورد.

عنایت الله نظری نوری ،هنرمند پیشکسوت نیز در این افتتاحیه با تجلیل از نوآوری های نسل جوان هنرمند ایران گفت : همدوخته ها را یک نمایشگاه پیشرو دیدم که قابلیت ارایه بین المللی دارد،آنها با انواع پارچه ، نخ، رنگ به لحظه های نقاشانه نویی دست یافته اند و از نظر بافت هایی نظیر گره یا نقش هایی مثل حیوانات فضاهایی را به تصویر کشیده اند که ثابت می کند در صورت وجود حمایت این سرمایه های هنری جوان می توانند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

نمایشگاه «همدوخته ها» با آثاری از وحیده اکبریان،تاج سر جعفری،نرگس جدید،لاله حسینی نسب،منیر صحت،مریم عاشوری،ندا غیوری،فرشته محسنی ،نگین ناصرانی،صدف ندیمی و الهام هاشمی و آقای آنه محمد تاتاری تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه جاری در گالری پردیس ملت دایر خواهدبود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/31/32