به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه ۹ هنرمند معاصر ایران ازجمله ناصر اویسی، مرتضی دره باغی، هادی روشن ضمیر و ... به منظور آشنایی هنرمندان کویت با مکاتب مختلف هنری خاورمیانه در گالری بوشهری کویت برپا شده است.

گالری بوشهری که از قدیمی‌ترین و معتبرترین گالری‌های کویت محسوب می‌شود، این آثار را به منظور آشنایی بیشتر هنرمندان این کشور با مکاتب مختلف هنری در خاورمیانه آثار ۹ هنرمند ایرانی درمعرض دید علاقمندان قرار داده است.

در این نمایشگاه؛ آثاری از مجموعه خصوصی مهسا عظیمی به نمایش گذاشته شده است. عظیمی از مجموعه‌داران ایرانی است که در آثارش میراث و تمدن ایرانی اسلامی هنر ایران را به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه آثاری از ناصر اویسی، مرتضی دره باغی، سمیرا نوپرست، حسین راه کوه، کیوان رحیم نژاد، هادی روشن‌ضمیر، پیمان پیروی، سالار احمدیان و محمد رحیمی به نمایش گذشته شده است. این آثار شامل نقاشی و نقاشی خط هنرمندان ایران است که ازسوی گالری بوشهری با مدیریت جواد بوشهری درمعرض دید عموم قرار گرفته است.

مسئولان برگزاری این نمایشگاه که روز گذشته در کویت بازگشایی شده، می‌گویند: آثار این ۹هنرمند بازگو کننده گنجینه‌های فرهنگی در هنر ایران است که در هنر مدرن با اصالت و پختگی خاصی ارائه شده، این آثار قابلیت‌هایی دارند که در عرصه بین‌المللی به خوبی شناخته شده‌اند.

گالری بوشهری که در منطقه سلمیا (Salmiya) کویت واقع شده، توسط جواد بوشهری سال ۱۹۸۲ تاسیس شده و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های هنر در خاورمیانه محسوب می‌شود. این گالری برای خدمت به جامعه هنری آثاری از هنرمندان بین‌المللی در زمینه نقاشی، سفال، سرامیک، طراحان، عکاسان، مجسمه‌سازان و... را به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/31/34