سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید علی هاشمی که پیش از این تجربه کارگردانی تئاتر، ساخت فیلم کوتاه و دستیاری کارگردانی سینما و تلویزیون را در کارنامه کاری خود داشت، این روزها مشغول انتخاب بازیگر برای اولین فیلم بلند سینمایی‌اش است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در‌این‌باره گفت: این روزها مشغول انتخاب بازیگر برای فیلم "بازی آخر" هستیم و تاکنون با سه بازیگر اصلی فیلم قرار داد بستیم که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد، اما برای دو نقش دیگر همچنان در حال مذاکره هستیم و پس از به توافق رسیدن با این بازیگران تیرماه کار را کلید می‌زنیم.

وی همچنین ادامه داد: بیش از آنکه بخواهم به گیشه فکر کنم برایم مهم این است که کدام بازیگر به کاراکترهای فیلم من نزدیک‌تر است. فیلم من در کل پنج بازیگر دارد که دو بازیگر آن جوان هستند و سه بازیگر دیگر نقش پدر و مادر را بازی می‌کنند. انتخاب بازیگر در این حوزه کار سختی است چرا که بازیگر در این سن و سال کم داریم و باید در انتخاب‌ها دقت بیشتری داشته باشیم.

هاشمی در ادامه درباره داستان این فیلم اظهار کرد: فیلم یک درام اجتماعی است و درباره یک خانواده پولدار سطح بالاست که یک اتفاق باعث بحرانی عجیب در خانواده می‌شود. کل فیلم در یک روز و در یک خانه اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تک لوکیشن بودن فیلم آیا با بودجه کم ساخته می‌شود یا خیر، عنوان کرد: یک خانه بزرگ در منطقه شهریار لوکیشن اصلی ماست و تقریبا با بودجه کم کار می‌شود چرا که هزینه‌ها آنقدر در سینما بالارفته است که دیگر نمی‌توان گفت یک فیلم ساده لوباجد با هزینه اندک تولید می‌شود. به نظرم امروز دیگر لوباجد هم معنا ندارد چرا که هزینه‌های تولید بسیاربالاست.

"بازی آخر" به تهیه‌کنندگی سلیمان علی محمد و کارگردانی سید علی هاشمی آغاز شد.

فیلمنامه "بازی آخر" نوشته جابر قاسمعلی است و تاکنون حضور علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری) و کمال تبریزی (مشاور کارگردان) در این فیلم قطعی شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: تو شروع کردی ... اما من تمومش می‌کنم ...