سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین روز از یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران میزبان اجراهایی از شهرهای گیلان، جیرفت، کردستان، خوزستان، سنندج و... خواهد بود.

روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه از ساعت 10 الی 12 سالن سینما هتل پارس در این روز نیز بخش پژوهشی برنامه را دربرمی گیرد و هومان اسعدی در یک نشست تخصصی پژوهشی روش تحقیق در موسیقی اقوام را مطرح می‌کند. پارک مادر مانند دو روز گذشته به برنامه‌های فرهنگی خود می‌پردازد.

همچنین بخش اجراهای ویژه از ساعت 16 الی 18 از گیلان صفرعلی رمضانی، از تایباد سلمان سلیمانی، از جیرفت هوشنگ کردستانی، از زاهدان گروه شروندی، از تربت‌جام گروه هزاردستان، از بوکان گروه آسو، از کامیاران قیطاسی، از خوزستان حمید هواشم، از سنندج سید بهاءالدین حسینی، از علی‌آباد کتول احمد نظری، از جیرفت گروه یونسی، از قوچان امید صابری و از بوشهر گروه شالو خواهد بود تا در سومین سال برگزاری این جشنواره شرکت کنند.

پارک مادر اجراهای عمومی خود را از ساعت 20 الی 22 ادامه می‌دهد و در این روز به میزبانی تربت‌جام، خوزستان، لرستان، شیروان، ایلام، جیرفت و بوشهر می‌رود. گروه‌های سرو خراسان، میسان، سورنای حسین ولی نژاد، هزاردستان، سیمره، علی یونسی، شالو نماینده موسیقی آن‌ها خواهند بود.

کرمانشاه گروه آوای گوران، جیرفت گروه چراغ گیلانی، ترکمن‌صحرا گروه مختوم قلی، میر جاوه گروه ندای تفتان، شیروان گروه دوستان و اردبیل گروه دالغین را به این جشنواره می‌فرستد تا در شهرستان بافت به اجرا بپردازند.

در روز سوم شهرستان بم و نرماشیر در دو نوبت اجرای صبح و عصر شاهد اجراها خواهد بود. در این روز کردستان با گروه اخوان، بم با گروه طهماسب برجی، تایباد با گروه صبا، ایرانشهر با گروه بامری و مازندران با گروه مازرون حاضر می‌شود.

شهرستان فهرج و ریگان نیز در دو نوبت میزبان اجراها می‌شوند و اجراهای صبح و عصر روز سوم را به خودشان اختصاص می‌دهند. شیروان، کرمانشاه، منوجان، خراسان شمالی و قلعه گنج نمایندگان موسیقی نواحی خود را به فهرج و ریگان می‌فرستند. گروه بخشی، گروه ئاما، گروه اسماعیل فولادی، مهدی فروزان مهر و گروه آوای نخل به ترتیب این گروه‌ها هستند.