سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی طناز توسلی با عنوان "نگران" در گالری هپتا برپا شد. در این نمایشگاه 20 اثر به نمایش درآمد که با اکریلیک بر روی چوب نقاشی شده‌اند. توسلی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این مجموعه گفت: شروع این مجموعه از سلف پرتره‌ای بود که نقاشی کردم و خود را در وضعیتی نمایش دادم که در موقعیتی ساکن قرار گرفته و کاری از دستم برنمی‌آمد و باید صبر می‌کردم تا آن موقعیت ناخوشایند بگذرد.

توسلی ادامه داد: پس از آن پرتره‌های زیادی کشیدم و کاراکتر فعلی آثارم در جریان آن نقاشی‌ها و فضای ذهنی آن کار اول به وجود آمد. در آثار این مجموعه آدم‌ها در موقعیتی ناخوشایند قرار دارند اما کاری از دست آنها برنمی‌آید تا موقعیت خود را تغییر دهند. نام این مجموعه هم به دو معنا اشاره دارد. آنها هم نگران وضعیت خود و هم در حال نگریستن به آن موقعیت هستند.

او با اشاره به چهره غیرطبیعی کاراکترها گفت: پیش از این شخصیت‌هایی به این شکل در آثار من نبودند و ظاهر آنها در جریان این مجموعه شکل گرفت. به نظر من موقعیتی که کاراکترها در آن گیر کرده‌اند باعث شده به این شکل درآیند.

توسلی افزود: در هیچ کدام از آثار فضای واقعی وجود ندارد و تک رنگ بودن فضاها نیز حالتی تک بعدی در آثار ایجاد کرده است که مختص این موقعیت است. گاهی برای انسان اتفاقاتی می‌افتد که کنترلی روی آنها ندارد و فشاری از بیرون بر او وارد می‌شود. در این تابلوها یک بازه زمانی به تصویر کشیده شده است و موقعیتی که اشخاص در آن گرفتار هستند را می‌بینیم.

توسلی درباره دلیل کار بر روی چوب گفت: سلف پرتره‌ای که پایه شکل‌گیری این مجموعه شد را بر روی چوب کار کرده بودم و احساس کردم کیفیتی که به وجود می‌آورد مناسب کار من است. کدر بودن رنگ‌ها، تنوع بافت و تخت بودن فضا را توانستم با نقاشی روی چوب به دست بیاورم و این موضوع هماهنگ با سوژه آثارم بود.

او با اشاره به اینکه این مجموعه از نظر بصری و حس و حال برای خودش هم جدید بوده است گفت: بینندگان آثار توانستند ارتباط خوبی با این مجموعه برقرار کنند و از من درباره شرایط کاراکترها سوال می‌کردند. برایم مهم بود که مخاطبان با این مجموعه برخورد حسی داشته باشند و از سوالات آنها متوجه شدم که این اتاق افتاده است.