به گزارش هنرآنلاین، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

مشروح پیام حسینی به شرح زیر است:

چشم من در ره این قافله راه بماند، تا به گوش دلم آواز درا بازآمد... "حافظ"

"در هماره‌ی روزگار، "هنر" بنا به رسالت و کارکرد وجودی، برای روایتِ "انسان" و دغدغه‌های ذهنی او و ارتباطش با جهان پیرامونی، در قامت ناب‌ترین رسانه در میانِ گسترده‌ترین جامعه مخاطبین، ایفای نقش کرده و به هر میزان که دیرینگی بیشتری داشته و به فطرت آدمی نزدیک‌تر بوده، در حوزه تأثیرگذاری، توانمندتر عمل کرده و به همین اندازه، بی‌نیاز از ترجمه و تفسیر، به گشایش اقلیم‌های تازه‌تر رفته است.

از این منظر، موسیقی نواحی وسیع و دیرپای ایرانی نیز قدمتی به بلندای حضور هویت‌بخش اقوام این مرز پرگهر دارد و با کلام و نغمه و نوای جان‌بخش خود، منشور رنگارنگ آیین و سلوک اقوام مختلف اما یکپارچه‌ی ایران را آینه‌داری می‌کند.

نواها و نغمه‌هایی برآمده از نای و نفیری زلال و صمیمی و پنجه‌هایی سحرآفرین و مایه ساز برای موسیقی ملی ایران که نسل به نسل و سینه‌به‌سینه، با عشق و پایمردی پیشکسوتان، حفظ و منتقل گردیده و چون گنجی گرانقدر و بایسته، به جوانان و نوجویان مستعد اصالت و امید و فرزانگی، به‌عنوان میراث ناملموس، به امانت سپرده شده است.

پیشکسوتانی که آشنایِ راهند و در عین سادگی و بی‌پیرایگی، سفیران توانا و نمایندگان تأثیرگذار فرهنگ و هنر این سرزمین در جای‌جای جهانند و زبان بلیغ ایران در رویدادهای خاص هنری ملی و فرامرزی‌اند آنان که صدای سخن عشق این مردم را به جان‌های مشتاق موسیقی کهن اما پویای اقوام سربلند ما رسانده‌اند و به‌یقین، تا روزگاران آینده خواهند رسانید.

ضمن امید به تحقق چشم‌اندازهای روشن و بنیادین "یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران"، بقای عزتمند تمامی هنرمندان حاضر در صحن این رویداد بزرگ و توفیق برگزارکنندگان کوشا و دلسوزش از درگاه یگانه‌ی مهربان، مسئلت دارم".