به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "شماره ١٧ سهیلا" به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده که به بخش رسمی جشنواره بین‌المللی "فیلم‌های شرقی ژنو" در سوییس راه پیدا کرده بود، جایزه اول فیفوگ طلایی این جشنواره را از آن خود کرد.

در این جشنواره فیلم سینمایی "شماره ١٧ سهیلا" با شش فیلم دیگر از کشورهای فرانسه، لبنان، مراکش، مصر و تونس به رقابت پرداخت.

این جایزه را الهه نوبخت مدیر کمپانی الی ایمیج که به عنوان یکی از اعضای هیات داوران فیلم‌های کوتاه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های شرقی ژنوِ سوییس نیز در این جشنواره حضور داشت و پخش بین‌المللی فیلم "شماره ١٧ سهیلا" را نیز بر عهده دارد، به نمایندگی از تهیه‌کننده در مراسم اختتامیه دریافت کرد.

جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو با موضوع امید و با هدف بررسی موضوعات و مسائل زنان در جامعه و تلاش آنها برای زندگی بهتر در جوامعِ خود و نیز اعتباربخشی به جایگاه زن در سینما از نگاه کارگردانان خلاق، امسال از ٢١ تا ٢٩ آوریل (یکم تا نهم اردیبهشت ماه) در شهر ژنو سوییس برگزار شد.

"شماره 17 سهیلا" پیش از این در بخش سودای سیمرغ  سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و سینماگران قرار گرفت. پس از آن در جشنواره فیلم سلامت و جشن تصویر سال حضور داشت و در جشن انجمن منتقدان نیز در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندید بود.

زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی و حکیمه فیوجی بازیگران فیلم سینمایی "شماره 17 سهیلا" هستند.

"شماره 17 سهیلا" روایت‌کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختری در آستانه میانسالی تصمیم می‌گیرد که هر طور شده ازدواج کند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمود غفاری، تهیه‌کننده: سید امیر سیدزاده، سرمایه‌گذاران: سید محمد سیدزاده و محمود غفاری، مدیرتولید: محمد سیدزاده، مجری طرح: مهدی پورموسی، مدیر فیلم‌برداری: اشکان اشکانی، صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده، حمید محمودی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، طراح صحنه: مهدی پورموسی، طراح لباس و دستیار کارگردان: مهناز جارچی، موسیقی: علی منصور، تدوین: محمود غفاری، محمد توکلی، مدیر تدارکات: حامد آزادی، اتالوناژ: احسان واثقی، عکاس: رویا حسینی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.