محمدرضا قربانی دبیر دومین بازار نقاشی به هنرآنلاین گفت: به دلیل استقبال ازاین بازار افتتاحیه نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت به ۲۱ اردیبهشت موکول شد و علاقمندان علاوه بر ۱۴ اردیبهشت می توانند ۲ و ۳ خرداد ماه نیز آثار خود را برای حضور در این بازار به انجمن هنرمندان نقاش ارسال کنند.

قربانی ادامه داد: بزرگترین هدف ما از برگزاری این بازار توسعه جغرافیایی خریداران نقاشی است. ما قصد داریم نقاشی را نیز مانند بسیاری از اقلام هنری دیگر در سبد خانوار بگنجانیم. هدف انجمن یک هدف فرهنگی - اجتماعی است چرا که قیمت واقعی آثار بیش از ۲۰۰ هزار تومان است اما هنرمندان برای اینکه این فرصت ایجاد شود و جوانان به کار بیشتر تشویق شوند این حرکت شایسته را انجام می دهد.

وی با اشاره به انتقاد بعضی ها که معتقدند بازار نقاشی قیمت اثار هنری را پایین می آورد افزود: فروش آثار هنری در همه جای دنیا رخ می دهد و تنها مختص به ایران نیست، به نظر می رسد این یک توهم بیش نیست و با فروش آثار هنری بازار قیمت آثار هنری دیگر پایین نمی آید. ما می خواهیم هنرمندان بیشتر شوند اما باید اول آثارشان خریداری شود. اقتصاد رکن اساسی و مهمی در زندگی هنرمندان است، این درحالی است که تنها یک درصد از هنرمندان می توانند از کنار هنرشان امرارمعاش کنند و ۹۹ درصد ازهنرمندان دیگر با تمام علاقه و استعدادی که دارند اما درنهایت مجبور به ترک نقاشی و هنر می شوند.

قربانی اظهار کرد: سعی ما بر این است که بتوانیم تعداد خریداران را وسعت دهیم تا به جای استفاده از پوستر هنرمندان خارجی یک اثر اصیل و اصل از هنرمندان خودمان بر دیوار خانه ها نقش ببندد. همیشه نباید به اثار هنرمندان خارجی اکتفا کرد. قیمت ارزان مزاحم فروش بالا نیست و هر کدام مشتری خود را دارند. امیدوارم مردم از این فرصت بهره ببرند ما فرصتی می خواهیم تا درباره محصول فرهنگی و غیر فرهنگی صحبت کنیم.

دبیر دومین بازار نقاشی گفت: هنرمندان تراز اول فروش خود را دارند اما ما را دراین امر همراهی می کنند و برای این که در فروش اثار هنری عدالت برقرار شود و شانس به همه خریداران برسد در نظر گرفتیم آثار هنرمندان صاحب نام را به صورت قرعه به فروش برسانیم. ازجمله این هنرمندان می توان به محمد ابراهیم جعفری، حسین زاهدی، یعقوب عمامه پیچ، فرشید ملکی و ... اشاره کرد که هر کدام از این افراد بسیار تاثیرگذار هستند و معلمانی هستند که شاگردان بسیاری به جامعه تحویل داده اند و اسمشان در نقاشی معاصر ما ماندگار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فروش کلیه آثار هنری از ساعت ۱۰صبح روز افتتاحیه ۲۱ اردیبهشت ماه در دونگارخانه آیینه و خیال شرقی موسسه صبا انجام می شود.