سرویس استان‌های هنرآنلاین: شیراز میزان بداهه‌نوازی استاد کیهان کلهر و اردال ارزنجان به مدت ٨٠ دقیقه خواهد شد که پیش از این بارها در کشورهای مختلف از جمله ایران به اجرای قطعات پرداخته‌اند و بار دیگر نیز در نیمه اردیبهشت سال ٩٧ اجرا دارند.

تبحر در نوازندگی و درعین‌حال احساس تأثیرگذار دو نوازنده از دو فرهنگ متفاوت در این برنامه پیش‌بینی شده است و هم‌نوازی دو نوازنده بین‌المللی را برای ارائه موسیقایی مقام‌های کردی و ترکی به دوستداران موسیقی ایرانی نشان خواهد که خود می‌تواند تجربه‌ای حرفه‌ای در عرصه اجرای برنامه‌های مشترک این‌چنینی به‌حساب آید.

کیهان کلهر با بداهه‌نوازی‌های کمانچه که یادآور بسیاری از آوازهای فولکلور کردی است، بخش عمده‌ای از لحظات اجرا را دارد و ساز باغلاما بیشتر به‌عنوان یک ساز همراه و به‌منظور فضاسازی و شکستن فضاهای سنگینی که کمانچه به وجود می‌آورد، نواخته خواهد شد.

این برنامه همچون دفعات قبل در قالب بداهه‌نوازی است و قطعات با کمانچه و باغلاما اجرا می‌شوند. کنسرت استاد کیهان کلهر و اَردال اَرزَنجان، یکشنبه و دوشنبه ١٦ و ١٧ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ٢٠:٣٠ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، میزبان هنردوستان و علاقه مندان است که هماهنگی برای ورود نیز از سایت www.irantic.com  صورت می پذیرد.

الهه بهرامی