به گزارش هنرآنلاین، حجت امانی نمایشگاه گردان و معرف گروه هنری لیتوانی در نمایشگاه« خود-آیی» در فرهنگستان هنر در مورد این نمایشگاه گفت: نمایشگاه خود-آیی نمایشگاهی است که با همکاری بخش روابط بین الملل فرهنگستان و با حضور ۳ هنرمند لیتوانی به نام های ایگناس کازکویچ (منتقد هنری)،‌برونه نورداسکینه و مونیکازالتاسکیته گراسینه برپا شده است.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه شامل ۳ بخش است. یک بخش شامل ساختارشکنی فرش شرقی است که توسط ‌برونه نورداسکینه به نمایش در آمده است. بخش دیگر درباره "نسل ها، زایش و تولد" توسط مونیکازالتاسکیته گراسینه اجرا شده است و بخش دیگر نمایشگاه با عنوان فناوری مطلق به وسیله هر سه هنرمند لیتوانی اجرا می شود. در این بخش ۳۰ بدن که از جنس پوست های بافت است به نمایش در آمده است.

وی که خود سال گذشته در لیتوانی با این گروه هنری آشنا شده است دراین باره گفت: سال گذشته نمایشگاهی از آثارم در مرکز هنری لیتوانی به نمایش در آمد. در اقامت چند روزه ام در لیتوانی با این گروه آشنا شدم و امسال از این گروه برای حضور در فرهنگستان هنر دعوت کردم.

وی در پایان با اشاره به اینکه همکاری میان دو کشور در زمینه هنری همچنان ادامه خواهد داشت گفت: در راستای این همکاری سال آینده نمایشگاهی با حضور ۸ هنرمند ایرانی در لیتوانی برپا خواهد شد. این نمایشگاه که من و ایگناس کازکویچ نمایشگاه گردان خواهیم بود قرار است در سه زمینه مینیاتور، خوشنویسی و هنر جدید آثاری از ۴ هنرمند زن و ۴ هنرمند مرد را به نمایش بگذاریم. هنرمندان که تمایل دارند در این نمایشگاه همکاری کنند می توانند آثار خود را به ایمیل من ارسال کنند.

نمایشگاه «خود-آیی» تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه در فرهمجموعه فرهنگی و هنری صبا برپاست.

انتهای پیام/31/34