سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دانشگاه شریف" نوشته محمد قاسمی و به کارگردانی پری بارانی از امروز 9 اردیبهشت‌ماه ساعت 19:45 در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می‌رود. بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از: پری بارانی، مسعود روستا، فرید طاهری، شیما لطیفی، مرتضی علیدادی، پریسا توکلی، جمال حسینی، میثم محمدی، فرزاد ابوعلی، کوروش عبدی، محمدعلی‌رحمانی و محمد بهراد هستند.

پری بارانی که بازیگر تئاتر است و به عنوان کارگردان چند اثر نمایشی را در جشنواره‌ها روی صحنه آورده است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "دانشگاه شریف" گفت: موضوع این نمایش مسئله‌ای است که ما در جامعه امروز با آن درگیر هستیم. این اثر نمایشی کمدی اجتماعی است که طنز آن تلخ و مفهومی است. مخاطب در عین حالی که از کار لذت می‌برد در صورتی‌که به مفهوم آن بیاندیشد و در بطن اثر قرار گیرد آزرده خواهد شد و موضوعیت "دانشگاه شریف" برایش باعث خنده نخواهد بود.

او با بیان اینکه داستان نمایش "دانشگاه شریف" در واگن مترو اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: قصه این نمایش داستان آدم‌هایی از جمله نوازندگان خیابانی، دستفروشان مترو و... است که در واگن مترو روایت می‌شود. این اثر به مسائل اجتماعی و معضلات جوان‌ها همچون بیکاری، فقر، طلاق و کسانی که با داشتن مدارک بالای دانشگاهی دستفروشی می‌کنند، می‌پردازند.

بازیگر نمایش "آبی‌ترین آسمانی زمین" ضمن اشاره به اینکه نمایش در  6 اپیزود با شیوه کاملا رئال، اینگونه مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهد، درباره طراحی صحنه و فضای نمایش عنوان کرد: یک سوی صحنه واگن مترو است و در سوی دیگر تماشاگر است که در جایگاه مسافران مترو قرار دارد. طراحی صحنه نمایش نیز رئال است.

بارانی درباره موسیقی نمایش "دانشگاه شریف" یادآور شد: موسیقی این نمایش به صورت زنده با سازهایی چون کاخن، کوزه، گیتار و ساز دهنی نواخته می‌شود و خواننده این اثر فرزاد ابوعلی است. نمایش در پایان به شکل یک کنسرت به پایان می‌رسد.

او که خود در دو اپیزود نمایش ایفای نقش می‌کند و به عنوان هم‌خوان و نوازنده شیکر در "دانشگاه شریف" حضور دارد، در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: در این نمایش دغدغه‌ام این بوده تا بگویم که آدم‌هایی را که در جاهای مختلف می‌بینیم به سرعت قضاوت نکنیم و در "دانشگاه شریف" به بطن این قضیه وارد شده‌‌ام.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.