سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: سیدمجتبی حسینی عصر جمعه هفتم اردیبهشت ماه از نخستین نمایشگاه بین‌المللی کار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دیدن کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه گفت: تعداد فراوان افرادی که در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های هنری، هنر را فراگرفته‌اند، بیانگر اقبال جامعه و خانواده‌ها به هنر است و ضرورت دارد موضوع اشتغالِ آنها مورد توجه قرار گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هنر در بازارِ کار ایران و جهان، اظهارداشت:  ارزان بودن اشتغال‌آفرینی در عرصه هنری، ظرفیت بزرگی است که کمتر به آن توجه شده است. هنرمندان جوان و مستعد بسیاری داریم و این به سامانی نیاز دارد تا زمینه فعالیت و ارائه آثار هنری را فراهم کند.

حسینی در ادامه گفت: عرضه آثار هنری، حلقه‌ای است که به برنامه ریزی و تعامل نیاز دارد و در کنار این عرضه، مؤسسات و نهادهای فعال در حوزه تولید و ارائه کالا و خدمات هنری، به دانش هنری نیاز دارند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مسوولان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این نمایشگاه، با تاکید بر تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نیاز است تلاش کنیم مؤسسات فرهنگی- هنری به صنف، تغییر وضعیت دهند و مسایلی مانند بیمه هنرمندان و بیمه فعالیت‌های هنری هنرمندان با توجه به مشخصه‌های آن با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، پیگیری شود.

در این بازدید سعید سمیعی؛ دبیر نمایشگاه و محمد حمزه‌ای؛ مدیر نمایشگاه نیز حضور داشتند.

مرکز کار ایران، نخستین نمایشگاه بین‌المللی کار را در سالن خلیج فارسِ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزار کرده است.