سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "زهرماری" کاری از گروه تئاتر بداهه است که به نویسندگی رضا بهاروند و احمد سلگى، کارگردانی علی احمدی و تهیه‌کنندگی خسرو احمدی از 19 فروردین‌ماه ساعت 19:45 در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی تینو صالحى، هستى مهدوى، على شادمان، نادر فلاح و خسرو احمدى هستند.

علی احمدی درباره انتخاب نمایشنامه "زهرماری" گفت: مدت‌ها با رضا بهاروند و احمد سلگی در نظر داشتیم کاری را انجام دهیم و بر روی چند ایده کار ‌کردیم و در نهایت به متن "زهرماری" رسیدیم. علاقمند بودم پس از چند متن خارجی که به صحنه آوردم و با استقبال مخاطبان روبرو شد به سراغ متن اورجینالی بروم که برای خودم نوشته شده باشد و به نظرم اینکه یک کارگردان از زمان شکل‌گیری ایده تا نوشتن متن در آن حضور داشته باشد، بسیار جذاب است.

او درباره موضوع نمایش که از یک موقعیت ساده به گره‌ای بزرگ و اتفاقی تکان‌دهنده تبدیل می‌شود، خاطر نشان کرد: از ابتدا که با نویسندگان این نمایش صحبت می‌کردیم به دنبال آن بودیم تا اثری را تولید کنیم که حتی درون اتفاقاتی که تماشاگر به آن می‌خندد، تلخی باشد که پس از ترک سالن برایش تکان‌د‌هنده باشد و به آن فکر کند.

این کارگردان در ادامه اضافه کرد: موضوع این نمایش درباره پیامد فقر که موجب از بین رفتن ایمان می‌شود است که متاسفانه در کشور ما در حال وقوع است و این نمایش به این موضوع اشاره دارد و شاید دلیل اینکه "زهرماری" مورد اقبال عمومی قرار گرفته و مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده، این است که موضوع آن دغدغه این روزهای مملکت ماست.

احمدی که همواره در همه آثار نمایشی که به صحنه آورده است، دغدغه روابط میان انسان‌ها را داشته‌ است در این باره عنوان کرد: از اولین نمایشی که کارگردانی کردم به نام "شب بخیر کیارستمی" تا اثری که پیش از این نمایش، با عنوان "پپرونی برای دیکتاتور" روی صحنه آورده‌ام، در تلاشم که به دنبال روابط میان انسان‌ها باشم و آن را موشکافی کنم و به آن نگاه کنم اما هیچ‌وقت به دنبال ارائه راه حل نبود‌ه‌ام و تنها آن را نشان داده‌ام تا شاید از زوایای مختلف راه حلی برایش پیدا شود.

او درخصوص شخصیت‌پردازی نمایش "زهرماری" یادآور شد: تمام تیپ‌ها و شخصیت‌های نمایش "زهرماری" در همه خانواده‌ها و یا در ذهن همه انسان‌ها مابه‌ازای‌اش وجود دارد. اولین مواجه مخاطب با شخصیت‌های این نمایش این است که همه آن‌ها تیپ هستند اما هر چه جلوتر می‌رویم شخصیت‌های نمایش به سمت عمق می‌روند و از سطح فاصله می‌گیرند و تبدیل به کاراکتر می‌شوند.

علی احمدی درباره انتخاب بازیگران این اثر نمایشی تصریح کرد: در این نمایش این شانس را داشتم که از ترکیب بازیگران خوب تئاتری همراه با دو یا سه چهره سینمایی جوان استفاده کنم و این انتخاب بالانس جذابی برای خودم ایجاد کرده است و امیدوارم برای مخاطب هم این‌گونه باشد.

دیگر عوامل نمایش "زهرماری" عبارتند از: مجرى طرح: نورالدین حیدرى ماهر، طراح صحنه: امیر سرافرازیان، طراح لباس: نسیم تقى پور، طراح پوستر، بورشور و تراکت: وحید میثاقى، دستیار کارگردان و منشى صحنه: مرتضى احمدى، مدیر اجرا: امیر دلفانى، مدیریت تبلیغات: على احمدى، مدیر روابط عمومى و مشاور رسانه‌اى: سارا حدادى، تبلیغات مجازى: آریان امیرخان، طراح گریم: مونا جعفری، دستیاران صحنه: امیر کردی و امیرحسین رییس دانایی، تیزر و متریال تبلیغاتى: فرشید عسگرى (استودیو کلاکت)، عکس: محسن کرمانى، مدیر صحنه: امیرحسین علیپور و دستیار صحنه و لباس: مریم پوراحمدى.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.