سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "بمب‌گذاری دیسکو قاهره" به کارگردانی مسعود میرطاهری از 10 اردیبهشت ماه ساعت 19 در تئاتر باران اجرا خواهدشد. بهداد احمدی، شهرام آریا، علیرضا بهرامی، مینا عسگری، مهرنوش فولادین، علیرضا محجوب‌نیا، احسان محسنی و فریبا خدابنده بازیگران این اثر نمایشی و همگی از هنرجویان مسعود میرطاهری در مدرسه متد اکتینگ هستند.

مسعود میرطاهری که پیش از این نیز نمایش "گارسون" را در کافه تریای مجموعه تئاترشهر به روی صحنه آورده است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نمایش "بمب‌گذاری دیسکو قاهره" گفت: این نمایش متشکل از چهار اپیزود است که ساعتی پیش از سال نوی میلادی را در هر اپیزود خواهیم دید. اپیزود اول با نام "دهنتو ببند" تکلیف دو برادر مشخص می‌شود، در اپیزود دوم با نام "تولد سخت" رابطه مادر و دختر در حال مرگ و پدر و فرزند به دنیا نیامده‌اش، در اپیزود سوم با نام "بهش بگو آف" تکلیف رابطه زناشویی زوج جوان و همچنین در اپیزود چهارم "بمب گذاری دیسکو قاهره" تکلیف آشوب دنیایی که میان صلح و جنگی بی‌پایان معلق است را مشخص می‌کند.

او در ادامه افزود: اپیزود "تولد سخت" و "بمب‌گذاری دیسکو قاهره" نوشته الکس برون با ترجمه پوپک رحیمی است و اپیزود "دهنتو ببند" و "بهش بگو آف" نمایشنامه‌ای از ژان میشل ریب با ترجمه محسن میرطاهری است. دراماتورژی این نمایش را نیز پوپک رحیمی انجام داده است.  

این بازیگر تئاتر ضمن اشاره به اینکه 4 اپیزود نمایش درباره گذر از حقیقت برای رسیدن به صلح است، خاطرنشان کرد: گاهی در زندگی برای رسیدن به صلح باید از حقیقت گذشت و انسان‌ها در مواقعی باید برای ادامه مسیر زندگی از حقایق کوتاه بیایند.

میرطاهری درباره شیوه و سبک اجرایی نمایش "بمب‌گذاری دیسکو قاهره" عنوان کرد: نمایش و بازی‌ها به شیوه کاملاً رئال اجرا می‌شود و یک زندگی واقعی روی صحنه شکل می‌گیرد و مخاطب با اتفاقات نمایش همذات‌پنداری می‌کند. طراحی‌های این اثر نمایشی مینیمال است  و طراحی صحنه و کارگردانی به دلیل اینکه برای تماشاگر قابل درک و ساده باشد، عجیب و غریب نیست. امروزه کارگردانی و طراحی صحنه از قصه‌گویی به سمت فرم‌گرایی رفته است اما از آنجا که متن این اثر قصه‌گوست و تماشاگر باید مجذوب داستان اثر شود، این نمایش، کارگردانی، طراحی صحنه و بازی‌های ساده و روانی دارد.

این مدرس تئاتر درخصوص طراحی و فضای صحنه نمایش اظهار داشت: طراحی صحنه ساده و مینیمال است. در صحنه اول فضای خانه‌ای دیده می‌شود، صحنه دوم نمایش، راهروی بیمارستانی است، صحنه سوم تصویر سالن انتظار پشت صحنه نمایشی است که تماشاگران منتظر دیدار با بازیگران نمایش هستند و صحنه چهارم نیز فضای اتاق استراحت سردبیر و کارکنان روزنامه‌ای دیده می‌شود.

او درباره موسیقی این نمایش گفت: موسیقی نمایش از یکی از ساخته‌های آنتونی هاپکینز انتخاب شده است.

میرطاهری با بیان اینکه تمرینات نمایش 8 ماه به طول انجامید، یادآور شد: بازیگران این نمایش از هنرجویان کلاس‌های بازیگری خودم هستند که به شیوه متد اکتینگ آموزش می‌بیینند. این شیوه آموزشی را خانم پوپک رحیمی از کتاب‌های خارجی متد اکتینگ ترجمه می‌کند و من آن را به هنرجویان آموزش می‌دهم. با اجرای این نمایش درنظر داشتم  ضمن معرفی این کلاس‌ها، بازیگران این اثر نیز با نمایشی حرفه‌ای معرفی شوند.

الکس برون نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس استرالیایی است که شهرتش بیشتر مرهون نمایشنامه‌های کوتاهش است که او را به شکسپیر نمایشنامه‌های کوتاه معروف کرده است. "بمب‌گذاری دیسکو قاهره" درخشانترین اثر اوست که برای اولین بار توسط پوپک رحیمی در ایران ترجمه شده و در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: امشب سال عوض میشه... از ده تا یک می‌شمریم و بمب... دیگه هیچ چیزِ این دنیا مثه سابق نمیشه، جهان تغییر میکنه... و این تغییر فقط به تصمیم من بستگی داره... تصمیم من... و فقط من امشب سال عوض میشه... سال نو مبارک

دیگر عوامل نمایش "بمب گذاری دیسکو قاهره" عبارتند از: طراح صحنه و لباس: تکتم همتی، طراح گرافیک: رضا باباجانی، موسیقی: آنتونی هاپکینز، دستیار کارگردان: مهراوه داداشی، منشی صحنه: رویا آذر، مشاور مطبوعاتی: ناصر ارباب و عکاس: مصطفی آقامیر.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.