به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان به همت بنیاد ملی مد و لباس کشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، بهمن‌ماه سال 96 در تهران برگزار شد.

تعدادی از آثار برگزیده نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به تولید انبوه رسیده و برخی طراحان توانمند را به بخش صنعت معرفی شده‌اند.

همچنین از زمان پایان کار نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، گروهی از متخصصان در حوزه طراحی، صنعت و دانشگاه، جلساتی را تشکیل داده و با بررسی نقاط قوت و ضعف، تلاش دارند تا گام‌های اثرگذار برای نوآوری و تحول در لباس گروه سنی کودک و نوجوان را بردارند.

یکی از تصمیمات مهم اخذ شده در جلسات شورای سیاست‌گذرای این جشنواره، افزودن بخش طراحی لباس نوزاد به جشنواره بوده چرا که بازار داخلی از برندهای خارجی در این رسته اشباع شده و جا دارد طراحان و تولیدکنندگان توانمند کشورمان با ورود به این رسته، بازار را به سمت محصولات ایرانی سوق دهند.

نظر به آراء کارشناسان، در دوره نخست این رویداد، بخش مسابقه زنده به خوبی نشان داده که طراحانی دراین حوزه موفق و پیشگام خواهند بود که با شناخت و درک درست از اصول روانشناسی کودک و نوجوان، در زمان‌های محدود بتوانند آثار درخور خلق کنند و بدون شک یکی از رموز موفقت آنها، اشراف به مبانی روانشناسی در این گروه سنی بوده است.

دومین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پاییز 97 در تهران و به شکل سراسری می‌شود.