به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه حاصل 25 اثر پورصادقیان است که در هفته کارگر و در حمایت این قشر با نام "کارگران را نمی‌خرند" برپا می‌شود. پورصادقیان که کارشناسی نقاشی دارد، نقاشی را زیر نظر علیرضا جهرمی به صورت حرفه‌ای دنبال کرده و در زمینه عکاسی و نقاشی در نمایشگاه‌های گروهی مختلفی شرکت داشته است. او به دلیل سابقه مشاور رسانه‌ای خارجی و گفت‌وگو با هنرمندان مطرح جهان نگاه پژوهشی در آثارش نمود دارد. پورصادقیان در جایگاه مترجم و نویسنده با نشریاتی چون تندیس و فصلنامه هنر نیز همکاری داشته است.

 ایوا گئورگیوا نقاش بلغارستانی در بخشی از مقدمه این نمایشگاه آورده است: "نقاشی‌های هادی پورصادقیان متعلق به سیر طولانی نقاشانی است که با هدف کنکاش در پیامدهای روحی و جسمی کار در عصر صنعت کارگران را به تصویر می‌کشیدند. این نقاشی‌ها بلافاصله مخاطب را به یاد آثار ونگوگ، اونره دومیه، نقاشان مورالیست مکزیکی چون سیکه ایروس، دیگو ریورا واورزکو، و آثار اکسپرسیونیست‌های آلمانی مانند مکس بکمن، کته کولویتس و اوتو دیکس می‌اندازد".

تصاویر کارها نیز یادآور دو مستند بهیموث (2015) به کارگردانی ژائو لیانگ و کوهستانایوا گئورگیوا جادویی (2014) به کارگردانی آندره شاکلف هستند. مستندهایی که ابعاد متفاوتی از وضعیت و فضاهایی که کارگران در آنها به استخراج مصالح سنگینی چون آهن و ذغال‌سنگ می‌پردازند را به نمایش گذاشته. صدای کارگران به گوش می‌رسد و حرکاتشان را می‌شود تشخیص داد اما بدن‌هایشان پشت ماشین‌آلات سنگین ناپدید شده، چشم‌هایشان دوده گرفته و صدایشان غرق در همهمه نامفهوم ماشین‌هاست. مناظر فرسوده، نابود شده، حفاری شده و از بین رفته اند. اشکال بر جای مانده از این روند، تخریب شده و آخرالزمانی می‌نمایند".

نمایشگاه "کارگران را نمی‌خرند" از 7 تا 17 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 برگزار خواهد شد. گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها به آدرس بهشتی، پاکستان، حکیمی، شماره 4، واحد 3 رجوع کنند.