سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یوسف خزایی مدیرمسئول مؤسسه مد و لباس ققنوس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: دومین کتاب ملی مد و لباس ایران، 17 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 18 در مراسمی با حضور مدیران معاونت هنری وزارت ارشاد، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جامعه طراحان و تولیدکنندگان، صاحبان برند و فعالان این عرصه در اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌ها در تالار رودکی رونمایی می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به بازخوردهایی که نخستین کتاب داشت و نقدها و پیشنهاد‌هایی که از دستگاه‌های مختلف ذی‌ربط دریافت کردیم، تلاش شد تا دومین کتاب ملی مد و لباس ایران بیش از پیش بتواند پاسخگوی نیاز جامعه 80 میلیونی ایران باشد.

مدیرمسئول مؤسسه مد و لباس ققنوس در ادامه به انتشار این کتاب در یک جلد اشاره و بیان کرد: برخلاف نخستین کتاب، بخش بانک اطلاعاتی و معرفی طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس اسلامی ایرانی شامل بالغ بر 20 هزار تن از فعالان در قالب نسخه چاپی منتشر نشد و قرار است این بخش در پرتال جامع آمار و اطلاعات مد و لباس و اپلیکیشن مربوط به آن منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

خزایی درباره جزئیات کتاب ملی مد و لباس ایران توضیح داد: همچون جلد نخست، به‌منظور معرفی توانمندی‌های صنعت پوشاک و با هدف ایجاد مرجعی قابل استناد برای دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان به این صنعت، کتاب تدوین و منتشر شده است. این کتاب، در بخش‌های مختلف خود به معرفی آثار طراحان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و صنایع مرتبط با مد و لباس می‌پردازد و رویکرد آن، حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی است.

photo_2018-04-25_16-20-18

او افزود: این کتاب در 354 صفحه به شکل مصور با نمایشی از جدیدترین مجموعه‌ برندهای ایرانی منتشر می‌شود و دو مقاله منتخب در حوزه مد و لباس نیز در این کتاب به چاپ رسیده است.

خزایی اذعان داشت: ترغیب صاحب‌نظران و فعالان حوزه مد و پوشاک جهت ارائه دستاوردهای علمی و هنری مرتبط، ارتقای اطلاعات، ضرورت نوآوری در زمینه طراحی پارچه و لباس در داخل کشور و آگاهی‌رسانی در این زمینه، گردآوری کامل بانک جامع اطلاعات مد و لباس کشور، فراهم کردن مسیرهای حمایت از کارآفرینی در قالب طراحی و تولید الگوهای جدید پوشش ایرانی- اسلامی، به‌کارگیری روش‌های مختلف تبلیغاتی در بهبود وضع فروش و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان در مسیر تحول و پیشرفت در صنایع نساجی و پوشاک از جمله اهداف گردآوری اولین و دومین کتاب جامع مد و لباس ایران است.

مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، مدیران، مشاوران و برنامه‌ریزان ارشد وزارتخانه‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی حوزه مد و پوشاک، مدیران و کارشناسان بانک‌های دولتی و خصوصی، تولیدکنندگان البسه و پوشاک، فروشندگان عمده و خرده، پوشاک، نمایندگان برندهای مطرح پوشاک، صاحبان خانه مد (مزون‌ها) و طراحان مد و لباس کشور، اتحادیه‌ها و اصناف و مشاغل مرتبط با صنعت مد و لباس کشور، فعالان مدلینگ و مدل‌های ایرانی، هنرمندان و ورزشکاران، مدیران هنری و طراحان صحنه و لباس، سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی کشور همچون کتاب اول، از جمله مخاطبان دومین کتاب ملی مد و لباس هستند.