سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی‌اصغر زیلایی، معاون بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم و مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره برنامه‌های پیش رو به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: امسال و برای هفتمین دوره متمادی، بخش عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و استراتژی‌ترین بخش‌های نمایشگاه قرآن کریم برپا می‌شود.

زیلایی افزود: در این دوره نیز حوزه عفاف و حجاب در دو بخش تبلیغی، ترویجی و محتوایی و بخش عرضه و فروش محصولات تشکیل و ثبت نام از متقاضیان برای حضور در هفتمین نمایشگاه عفاف و حجاب آغاز شده است.

او با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای اجرای برنامه‌های متنوع در بخش تبلیغی، ترویجی و محتوایی بیان کرد: برپایی نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و اجرای طرح نذر حجاب با عنوان "فردوس" در این دوره نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است که جزئیات آن در روزهای نزدیک به آغاز نمایشگاه قرآن کریم منتشر خواهد شد.

زیلایی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه دوخت چادر رایگان در این بخش تأکید کرد: همچون سال گذشته افرادی که به این بخش مراجعه می‌کنند بعد از تهیه پارچه می‌توانند در این کارگاه‌ها چادر دوخته تحویل بگیرند.

وی با اشاره به حضور 20 موسسه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: بنیاد ملی عفاف و حجاب، جبهه فرهنگی عفاف و حجاب و تشکل‌های مردمی حجاب و عفاف در این بخش حضور خواهند داشت.

مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه به برخی برنامه‌های استانی در سال جدید اشاره کرد و گفت: همایش فرهنگ و هنر در استان سیستان و بلوچستان، روز گذشته در شهر زاهدان برپا شد و طی آن از برگزیدگان جشنواره استانی مد و لباس فجر نیز تقدیر به عمل آمد.

زیلایی تصریح کرد: همزمان با روز ملی خلیج فارس و در تاریخ 10 اردیبهشت سال جاری، جشنواره خلیج فارس به همت مجتمع فرهنگی ارشاد استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و نمایش لباس اقوام از بخش‌های مهم این رویداد به شمار می‌رود.

او افزود: همچنین در تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه نیز شاهد افتتاحیه جشنواره ملی مد و لباس خلیج فارس در استان بوشهر و با حضور هنرمندانی از استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر خواهیم بود که در این رویداد نیز نمایشی منحصربه‌فرد از لباس اقوام مناطق حاشیه خلیج فارس را شاهد هستیم.