سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "قهوه قجری" نوشته آتیلا پسیانی و به کارگردانی ملیکا رضی با حضور بازیگران آکادمی بین‌المللی بازیگری کودک و نوجوان پانیذ از 27 فروردین‌ماه ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار محراب روی صحنه است. این اثر نمایشی در هجدهمین جشنواره آئینی سنتی نیز اجرا شد و بازیگران آن پرستش پورمیرزا، غزاله علیزاده، مهران یاری، امید رضایی، طاهاعلی قارداشی، محمدشاکری، پویابیک محمدی، محمدعلی نوری و روژینانیک زارع هستند.

ملیکا رضی کارگردان نمایش "قهوه قجری" و مدرس آکادمی بازیگری پانیذ در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: شیوه اجرایی نمایش "قهوه قجری" به نسبت اجرا در هجدهمین جشنواره بین‌المللی به جز در میزانسن‌ها تغییری ندارد. در اجرای جشنواره شتابزدگی‌هایی هست که اکنون در اجرای عموم آن تعجیل وجود ندارد و قطعا اجرای بهتری از نمایش را شاهد خواهیم بود.

او ضمن ابراز علاقمندی به فضای مدرن و کارگاهی خاطرنشان کرد: این اثر نمایشی که نوشته آتیلا پسیانی است در اجرا با تلفیقی از فضای مدرن و سنتی به روی صحنه است که ارزش یک بار تماشا را دارد. بازیگران "قهوه قجری" کودکان و نوجوانان 14 تا 16 سال هستند که به این فضای مدرن جوی فانتزی افروده‌اند.

این کارگردان تئاتر در ادامه اضافه کرد: نمایشنامه "قهوه قجری" ایرانیزه شده نمایش هملت است که شاهان قاجاری را معادل قرار داده و با همان فضا، اتفاقاتی کمیک را رقم می‌زند.

رضی درباره طراحی صحنه نمایش "قهوه قجری" عنوان کرد: همیشه در همه آثاری که به روی صحنه آورده‌ام، به دلیل استفاده از فضای مینی‌مالیستی و استفاده از المان‌ها در دکور مورد نقد قرار گرفته‌ام با این حال این نمایش نیز فضایی ساده و خودمانی دارد و با استفاده از چندین پارچه، فضای صحنه طراحی شده است. به نظرم اینگونه آثار نمایشی نیاز به دکور کلاسیک ندارند هر چند که بودجه‌ها نیز آنقدر محدود است که بهتر آن است تا با استفاده از المان‌ها و به صورت مینیمالیستی و کوچک در طراحی صحنه قدم برداریم.

او درباره موسیقی نمایش یادآور شد: موسیقی نمایش به صورت زنده و با دو ساز کمانچه و تنبک نواخته می‌شود که فضایی کاملا آئینی سنتی را در این نمایش ایجاد کرده است.

ملیکا رضی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: از آنجا که مدرس آکادمی بین‌المللی بازیگری کودک و نوجوان پانیذ هستم بسیار برایم اهمیت دارد که تولیدات این گروه سنی جدی گرفته شود. کودکان و نوجوانان مخاطبان آثار تولیدی بزرگسالان هستند و بهتر است بزرگسالان نیز مخاطبان آثارشان باشند تا به آن‌ها فضایی داده شود.

این مدرس تئاتر در پایان تصریح کرد: پروسه تمرینات این اثر نمایشی از تیرماه سال گذشته آغاز شد و در شهریور ماه در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی به نمایش درآمد و سپس حدود 6 ماه در نوبت اجرا بودیم و تا 20 اردیبهشت ماه این نمایش در سالن کوچک تالار محراب روی صحنه خواهد بود.

دیگر عوامل "قهوه قجری" به تهیه‌کنندگی رکسانا خلوتی عبارتند از: موسیقی: بهنوش کاظمی‌زاده و علیرضا ابوطالبی، عکاس: شیرین جهانزاده، طراح صحنه: محمدرضاغریب زاده، طراح لباس: پانیذ اسماعیلی، طراح گریم: مهرنازاصفهانی، مجری گریم: پانیذ اسماعیلی، مدیر روابط عمومی: محمدسیانکی، مشاور رسانه ای وتبلیغات مجازی: نازنین فراهانی، طراحی پوستر و بروشور: لیلی شعبان زاده و فیلمبرداری و ساخت تیزر: شیرین جهانزاده و سعید برجعلی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.