به گزارش هنرآنلاین، در جلسه شورای مدیران معاونت امور هنری، سیدمجتبی حسینی با اهدای لوح از خدمات محمدتقی شریفی قادری؛ مدیر کل سابق دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری قدردانی کرد و حکم محمد اللهیاری فومنی؛ مدیر کل جدید این دفتر را به ایشان اعطا کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش هنر گفت: دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به نوعی بنیان سه حوزه تخصصی تجسمی، موسیقی و تئاتر است؛ اما آموزش هنر چنانکه ضرورت دارد، مورد توجه قرار نگرفته است. مجموعه بزرگ و سرمایه انسانی فراوانی معطوف آموزش هنر است اما فرصت و امکان برای عرضه و فعالیت همه هنرمندان و افرادی که آموزش هنر دیده‌اند، فراهم نیست. علاوه بر کمیت در حوزه آموزش هنر، کیفیت آموزش هنر نیز اهمیت دارد و لازم است از ظرفیت آمایش سرزمین در توزیع آموزش هنر استفاده و ضعف‌های این حوزه، برطرف شود.

حسینی در ادامه گفت: از زحمات شریفی قادری که در چند سال گذشته برای ساماندهی آموزش هنر تلاش کردند، قدردانی و برای اللهیاری در این دفتر، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

محمدتقی شریفی قادری؛ مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در زمینه آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای هنر و آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا بیان کرد.

محمد اللهیاری فومنی نیز گفت: امیدوارم بتوانیم در تداوم فعالیت‌های این دفتر، دستاوردهای حوزه آموزش هنر را تقویت کنیم.