سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "پاره‌های پاریسی یا پوره‌ی پنیر و پروست" منتشر شد. این رمان که چهارمین رمان منتشرشده از فرید قدمی است در 166 صفحه و با قیمت 15500 تومان توسط انتشارات روزنه منتشر شده است.

"پاره‌های پاریسی یا پوره‌ی پنیر و پروست" که نامش را می‌شود به‌طور خلاصه "پاره‌پوره" نیز خواند از فصل‌های کوتاهی تشکیل شده که در نهایت روایتی هشت روزه از سفر نویسنده به پاریس را روایت می‌کنند، روایتی طنزآمیز و با نگاهی سیاسی که ویژگی بارز همه‌ی آثار این نویسنده است.

این رمان که در هشت "روزپاره" نوشته شده و هر روزپاره شامل چند فصل کوتاه است، با فصلی به نام "بودای سیگاری" به این شکل آغاز می‌شود: "در پاریس هر که باهات انگلیسی حرف می‌زند می‌خواهد جیبت را بزند... مثل برق!... دو ساعت که توی پاریس بمانی می‌فهمی، ردخور ندارد! طرف فهمیده خارجی‌ای... تا چهار تا کلمه‌ی انگلیسی پشت هم شنیدی، جواب نده، فرار کن! در رو!"

در بخشی از رمان می‌خوانیم: "من از دو راه به پاریس آمده‌ام: یکی از راه کتاب‌ها و کلمات، از مرز هوگو، آنائیس نین، هنری میلر و همینگوی؛ یکی از جاده‌ی زوریخ، مرز سوئیس... انگار تن و روحم پاره پاره شده... پاره‌ای از این راه رسیده به این‌جا، پاره‌ای از آن راه... پاره‌پاره‌ام حالا... این پارگی چیزی است که همیشه در من هست، پارگیِ تکه‌هایی که هیچ‌گاه نمی‌رسند به هم، هیچ‌گاه نمی‌چسبند، وصله نمی‌شوند... پارگی‌ای رفوناشدنی... پارگی‌ای که شاید ظاهرم را غریب‌تر می‌کند اما برای نفس‌کشیدن‌ام ضروری است... مثل جوراب‌هایم که همیشه سوراخ است و همیشه می‌گویم که من از پاهام نفس می‌کشم... پا برای نویسنده‌ای ولگرد مثل من مهم‌تر از قلب است..." 

همان‌طور که مخاطب آشنا از روی جلد کتاب نیز می‌تواند دریابد بخشی از این رمان به کتابفروشی مشهور "شکسپیر و شرکا" در پاریس اختصاص دارد.

"بودای سیگاری"، "توریسم یا مسیح: پرسش این است"، "فاکنر ـ جنیفر"، "کیم جونگیژک کارداشیانیل" و "فهرست دیدنی‌های پاریس/ راهنمای توریستی" نام برخی از فصل‌های این رمان نوزده فصلی است.

پیش از این رمان‌های "مایا یا قصه‌ی آپارتمانی در خیابان کریم‌خان" (نشر ققنوس، 1388)، "دومینانت یا مامان اون زنه رو که داره می‌دوئه می‌بینی؟" (نشر افراز، 91) و "زن‌ها در زندگی من یا داف معبد دلفی" (نشر روزنه، 1392) از فرید قدمی منتشر شده‌اند. "سیاست ادبیات: تزهایی درباره‌ی نوشتار" (روزنه، 1393) و "پس از طوفان: در ستایش عشق" (ایجاز، 96) از دیگر آثار قدمی اند که در حوزه‌های نظری نوشته شده‌اند.

پاره های پاریسی