سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت کیتارو در ایران روزهای 16، 17 و 18 اردیبهشت در تالار وزارت کشور به تهیه‌کنندگی علی چراغعلی برگزار خواهد شد.

او درباره این اجرا به هنرآنلاین گفت: اولین کنسرت آقای کیتارو در ایران ضرر مالی شدیدی برای ما بود ولی بااین‌حال آن را برگزار کردیم تا این تابو شکسته شود و بتوانیم برای اتفاقات بزرگ‌تر برنامه‌ریزی کنیم. سنگ‌اندازی‌ها و دشمنی‌های زیادی با ما شد و شاید باورش برای شما سخت باشد که عده‌ای از دوستان و همکاران حتی تمام توانشان را برای لغو این کنسرت به‌کاربرده بودند. به پشتیبان‌های برنامه ما گفته بودند که هواپیمای آقای کیتارو به ایران خواهد آمد ولی اجازه فرود نخواهد داشت و برمی‌گردد. کارشکنی‌ها تا این حد عجیب و باورنکردنی بود.

وی افزود: ما قصد داشتیم به فاصله کمی از اولین کنسرت کیتارو در تهران، برنامه‌های بزرگ‌تری را برنامه‌ریزی کنیم. اتفاقات و ماجراهای عجیبی به وجود آمد و باعث شد کمی برنامه‌ریزی‌هایمان عقب بیافتد، ولی به‌هرحال رایزنی‌ها بالاخره به نتیجه نشست و توانستیم با آقای کیتارو در سال 2018 به توافق برسیم و همه مجوزها هم اخذ شد.

او ادامه داد: کنسرت اردیبهشت‌ماه آقای کیتارو در تهران کنداکتوری کاملاً جدید و بر اساس کنداکتور تور جهانی کیتارو تنظیم شده است. یعنی هیچ شباهتی بین این کنسرت و اجرای قبلی ایشان در تهران وجود ندارد. این موضوع به‌هرحال از اهمیت بالایی برای ما برخوردار بود و طبق گفته خود کیتارو همه سعی آن‌ها بر این اساس است که سعی کردیم که با اجرایی کاملاً متفاوت به دیدار مخاطبان موسیقی در ایران بیایند. البته بدون شک آثار نوستالژیک و پرطرفدار ایشان در ایران اجرا خواهند شد ولی به‌صورت کلی تفاوت‌های آشکاری را با اجرای قبلی در ایران از این گروه شاهد خواهیم بود.