به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای ارسباران، محسن سلیمانی رییس فرهنگ‌سرای ارسباران یکی از اهداف و رسالت‌های این مرکز را تعامل و همکاری با مجموعه‌های فرهنگی دانست .

سلیمانی تاکید کرد: دومین جشن ارمغان اردیبهشت در فرهنگ‌سرای ارسباران به بهانه نکوداشت هفتاد و هشت سالگی رادیو برگزار می‌شود تا آغاز یک همدلی و ارتباطی چند سویه به مدد علاقه‌مندان، هنرمندان، گویندگان و پیشکسوتان این عرصه برای تداوم زندگی در بستر بالندگی برای تعالی ایران بزرگ با تمامی عناصر زیبایی فرهنگی، اقلیمی و نژادی و مولفه‌های برخاسته از دین و آیین و رسوم این مرز وبوم، باشد.

سلیمانی ضمن تاکید بر توجه مدیران و برنامه‌ریزان بر هم‌افزایی و همپوشانی نهادها و سازمان‌های فرهنگی هنری اظهار داشت: رادیو یکی از رسانه‌های تاثیرگذار است و نقش آفرینان این عرصه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند. این جشن تلاش کوچکی است در عرصه فرهنگ و هنر که رادیو پرچم‌دار آن است .

 سلیمانی در ادامه افزود: فرهنگ‌سرای ارسباران مفتخر است با طراحی و اجرای این آیین‌ها پلی بین مخاطبان فرهیخته و گروه‌های مرجع فرهنگی هنری و نیز نهادهای موثری همچون رادیو برقرار کند.

دباغ نیز در ادامه این نشست رسانه رادیو را متعلق به همگان دانست و گفت: سال گذشته سیاست ما در اجرای این برنامه تجلیل از پیشکسوتان رادیو بود و ماهداد توکلی، مریم نشیبا، سرور پاک‌نشان، بهروز رضوی، مهدی سیدفی و ایرج برخوردار تجلیل شدند. اما امسال سعی برآن داریم با شعار "دیدار و پیوند نسل قدیم با نسل جدید عرصه رادیو" از پیشکسوتان این عرصه و تعدادی از هنرمندان فعال نسل جدید رادیو تقدیر کنیم .

دباغ عنوان کرد: در این برنامه 12 نفر از نسل قدیم و 12 نفر از هنرمندان نسل جدید رادیو تجلیل می شوند که اسامی آنها در ابتدای هفته در خبر اعلام می شود. وی خاطرنشان کرد: چهره های مدیریتی چون آقای دکترشاه آبادی ، مدیران برنامه ساز رادیو، گویندگان، طنزپردازان و دست اندرکاران در ارمغان اردیبهشت از میهمانان "ارمغان اردیبهشت" هستند. وی به اجرای گروه موسیقی از خطه شیراز، اجرای قطعات طنز با حضور چهره‌هایی چون رضا ساکی و قطعات نمایش رادیویی را برخی از برنامه‌های ارمغان اردیبهشت معرفی کرد.

 

 

 

 

علیرضا دباغ همچنین عنوان کرد: مقوله هنر در بخش خصوصی با گرایش و نگاه به چهره ها و سلیبریتی ها بیشتر دیده می شود اما فعالان فرهنگی هنری باید هم  به صورت مکتوب و هم مجازی با توجه به گرایش جوانان با نگاهی متفاوت به مقوله هنر بپردازند و از ستاره پروری فاصله بگیرند چرا که نه تنها به اعتلای هنر و فرهنگ کمک نمی کند بلکه به آن آسیب هم می زند. وی تجلیل از هنرمندان پیشکسوت ، حمایت از هنرمندان جوان با تحلیل، نقد و پژوهش که هم رشد فکری جامعه و هم ارتقای سواد رسانه ای مخاطبان را در بردارد از رویکردهای مهم برشمرد.

"جشن ارمغان اردیبهشت" با رویکرد پیوند هنرمندان پیشکسوت عرصه رادیو و نسل جوان به بهانه سالروز هفتاد و هشت سالگی رادیو با حضور پیشکسوتان و هنرمندان نسل امروز عرصه رادیو قرار است سه شنبه 4 اردیبهشت ساعت 18 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار شود.