به گزارش هنرآنلاین، علی محمد زارع رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مراسم افتتاحیه هفته فیلم فرانسه گفت: این سوّمین بهاری‌ست که سینماتک موزه‌ هنرهای معاصرتهران و بخش فرهنگیِ سفارت فرانسه در تهران برنامه‌ای مشترک برگزار می‌کنند و خوشحالیم که آقای ژان میشل فرودون، سردبیر سابق مجله‌ کایه‌دو سینما، این بار هم مهمان ما هستند تا در ادامه‌ مسیری که از 3 سال پیش آغاز کرده‌اند مخاطبانِ جدّی ایرانی را از خلال انتخاب‌هایی، که هر بار سنجیده‌تر و تخصّصی‌تر می‌شوند، با سینمای فرانسه آشنا کنند.

زارع در ادامه افزود: این توالی و استمرار  خود از ارتباطی پویا و توفیقِ نسبیِ طرفین (برگزارکنندگان و مخاطبان) در دستیابی به زبانِ مشترک خبر می‌دهد که در نتیجه‌ آن تجربه‌ هم‌کاری هر بار آسان‌تر و مفیدتر می‌شود. امید که برنامه‌ حاضر بتواند با نمایشِ طیفی متنوع از آثار در خور توجه سینمای فرانسه و برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدی کاردان، سهمی ــ ولو کوچک ــ در شناساندنِ این سینما ایفا نماید.

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران در این مراسم گفت: هفته سینمای فرانسه دارد به یک سنت بهاری در شروع سال جدید در سینمای فرانسه تبدیل می‌شود و با سومین دوره‌ سینمای فرانسه در سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران، سنتی زیبا به بلوغ می‌رسد.

سفیر فرانسه در ادامه افزود: یک هفته با ژان میشل فرودون برای این که هر بهار، به همراه سینماتک، پنجره‌ای بر سینمای فرانسه بگشاییم. بدین‌سان هر دوره درونمایه‌ای جدید و راهی نو بر سطوح مختلف هنر هفتم را ارائه می‌دهد. همچنین این هفته سهم بسزایی در شناساندن هرچه بیشتر سینمای فرانسه، تنوع، غنا و پیچیدگی آن به طرفداران کثیر سینما در ایران دارد.

ایران کشوری‌ست با سنت سینمایی غنی، شناخته شده با استعداد وصف‌ناشدنی کارگردان‌ها، بازیگران، گروه‌‌های فنی و تولیدکنندگانش، که در تمامی جشنواره‌های جهانی، و با وقارترین آن‌ها یعنی فستیوال کن، شاهد موفقیت پیاپی ایشان هستیم. در این زمینه، نقش ژان میشل فرودون و سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران در شناساندن سینمای فرانسه در هارمونی کامل است با درونمایه‌ "هفته‌ 2018" که دقیقا به موضوع انتقال دانش می‌پردازد.

فرانسوا سنمو در پایان افزود: بدین ترتیب با مسائل مربوط به تعامل، جابجایی، به اشتراک گذاری و آموزش، ایرانیان علاقمند به سینما می‌توانند با گنجینه‌های خارق‌العاده‌ سینمای فرانسه آشنا شوند. انتقال دانش، به همان اندازه که در روایت به منحصه‌ ظهور می‌رسد، در رابطه‌ میان راویان و تماشاگران نیز با تمامی افق‌های نوین پیش رو بسط پیدا می‌کند.