به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره نقش تن‌پوش، شاهرخ جعفری از تولید کنندگان پوشاک ایرانی و حامی چندین جشنواره مد و لباس، درباره ضرورت برپایی جشنواره "نقش تن‌پوش" بیان کرد: برگزاری این رویداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در وهله نخست به طراحی پوشیدنی پرداخته است که بسیاری کاربردی بوده و تمام گروه‌های سنی و رسته‌ها در موقعیت‌های مختلف آن را بر تن می‌کنند.

جعفری افزود: با این تصور، تی‌شرت و تن‌پوش می‌تواند به عنوان یک رسانه فراگیر محسوب شود و در چنین شرایطی میزان توجه و دقت در طراحی آن بیش از هر زمان دیگری مهم جلوه می‌کند.

این تولید کنندگان پوشاک با اشاره به اینکه جشنواره نقش‌ تن‌پوش می‌تواند فرصت مغتنمی برای ایجاد ارتباط میان طراحان مستعد و تولیدکنندگان ایجاد کند اظهار داشت: تی‌شرت یک کالای پر مصرف است و اگر تولیدکنندگان از طرح‌های مفهومی در تمامی زمینه‌ها استقبال کنند در ادامه می‌توان بیش از هر زمان دیگری به اثرگذاری این رویداد امیدوار بود.

جعفری افزود: جشنواره نقش تن‌پوش می‌تواند در انتقال مفاهیم مدیریتی و اجتماعی نیز موثر و مفید واقع شود چرا که می‌تواند بستری مناسب برای ارائه الگوهای رفتاری درست و اصولی برای تمام اقشار جامعه را فراهم ساخته و در ادامه شاهد نوعی فرهنگ‌سازی از این مسیر باشیم.

او با تأکید بر اینکه به عنوان یک تولید کننده، وظیفه و رسالت خود می‌دانم که تمام قد از این رویداد حمایت کنم اظهار داشت:  هنر و فرهنگ کشورمان بارها و بارها در معرض خطر واقع شده و همین بهانه‌ها برای حفظ و حراست از آن باید مورد توجه قرار گیرد پس با ایجاد فضای رقابتی در مسابقات و جشنواره‌ها می‌توان به این مهم کمک کرد.

ششمین جشنواره سراسری نقش تن پوش، اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۷ توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر برگزار خواهد شد.