به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور در شورای اجتماعی کشور گزارشی از عملکرد سال­‌های اخیر این کارگروه در زمینه مد و لباس ارائه کرد.

این شورا که به ریاست وزیر کشور و حضور نمایندگان و مسئولان تعداد زیادی از دستگاه‌­ها مانند قوه قضائیه، صدا و سیما، مرکز زنان و امور خانواده، نهاد ریاست جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون شورای فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار نمود مسئولیت رصد و برنامه­ریزی و سیاستگذاری امور اجتماعی کشور را بر عهده دارد.

در این جلسه حمید قبادی گزارشی از روند همکاری اتحادیه­‌ها و انجمن­‌های صنفی مرتبط اقدامات صورت گرفته در بخش­های مختلف مانند سبک زندگی ایرانی اسلامی و طراحی مستمر هنرمندان، برگزاری جشنواره­‌ها و رویدادهای ملی و استانی و عفاف و حجاب و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و هویت بخشی به فعالیت­‌ها و راه ­اندازی موسسات مد و لباس، پایگاه‌های اطلاع ­رسانی مد و معرفی مراکز عرضه لباس ایرانی و اسلامی، مجوز مزون‌ها و اعطای نشان مالکیت و صدور بیش از ۲۵۰۰۰ نشان شیما، تدوین آئین ­نامه‌­های تخصصی و هم­چنین اقدامات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای ایرانی و فرهنگ­سازی، استفاده از محصولات ایرانی را ارائه کرد.

هم­چنین قبادی با اشاره به تشویق مردم و طراحان و تولیدکنندگان داخلی به کالای ایرانی اجرای موفق اعطای نشان با افتخار ساخت ایران را اعلام و بیان کرد در سال جاری تعداد این مراکز به ۲۰ هزار واحد خواهد رسید. قبادی در ادامه به حضور فعالان مد و لباس در ۱۰ رویداد بین­ المللی اشاره و از ظرفیت‌های بالای این­ها یاد کرد. قبادی در بخش پایانی به برنامه‌های سال ۹۷ و هم­چنین مشکلات و موانع موجود در پیش روی فعالان این حوزه مانند کاربردی سازی آثار و مشارکت بیشتر اتحادیه‌ها در تصمیمات عمومی و ملی کشور به حمایت بانک‌ها از وام‌های مرتبط و ارزان قیمت، راه­ اندازی موسسات تخصصی و مجتمع‌های تخصصی ایرانی، ضرورت برخود بیشتر با قاچاق، بازنگری سرفصل­‌های درسی، حمایت­‌های تبلیغاتی توضیح دارد و ضرورت‌های اجرای کامل قانون ساماندهی مد و لباس تاکید و اشاره کرد.

اجرای کامل قانون مستلزم برطرف ساختن موانع در پیش رو است. قبادی اعلام داشت که کلیات این برنامه و موانع و مشکلات در قالب سندی تقدیم این شورا می­ شود.